7 augustus 2009
Porsche 911 (2005 - 2012)

Porsche 911 (2005 - 2012)

Porsche toont vernieuwde 911 Turbo op IAA Frankfurt

7 augustus 2009 | Porsche introduceert de vernieuwde 911 Turbo, die ingrijpende technologische vernieuwing combineert met een aangepast design. De auto is niet alleen zuiniger en lichter, maar ook sterker, sneller en dynamischer. Wat acceleratie en verbruik betreft, onderscheidt de sterkste 911 zich nog meer dan voorheen van zijn concurrenten. Porsche presenteert zijn nieuwe topmodel op de Internationale Automobil-Ausstellung (IAA) in Frankfurt, die van 17 tot en met 27 september plaatsvindt.

Het hart van de inmiddels zevende generatie 911 Turbo is de nieuwe 3,8-litermotor met 500 pk (368 kW) vermogen. Voor het eerst in de 35-jarige geschiedenis van de 911 Turbo is de motor compleet nieuw; de krachtbron is voorzien van directe brandstofinjectie en een turbo met variabele geometrie. De motor van de 911 Turbo is voor het eerst optioneel te koppelen aan een zeventraps Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK).

Porsche 911 (2005 - 2012)

Versies met PDK zijn optioneel leverbaar met een driespaaksstuurwiel met schakelpeddels in plaats van de beproefde schakelknoppen. De rechter peddel dient voor opschakelen, de linker voor terugschakelen. In combinatie met het optionele Sport Chrono Package Turbo is zowel het stuur met de schakelpeddels als het standaard PDK-stuurwiel met knoppen voorzien van geïntegreerde displays voor Launch Control en de Sport-/Sport Plus-mode.

De nieuwe 911 Turbo stoot 18 procent minder CO2 uit dan zijn voorganger. Afhankelijk van de uitvoering verbruikt de auto gemiddeld 11,4 tot 11,7 l/100 km. De motor voldoet bovendien aan de Euro5-emissienorm. In de Verenigde Staten is de 911 Turbo zelfs vrijgesteld van de zogeheten gas guzzler tax, de Amerikaanse variant van de slurptaks. En dat terwijl hij vanuit stilstand in 3,4 seconden de 100 km/uur bereikt (911 Turbo Coupé, voorzien van PDK en Sport Chrono pakket Turbo). De topsnelheid bedraagt 312 km/uur.

Porsche 911 (2005 - 2012)

Niet alleen zijn de geregelde vierwielaandrijving (PTM) en het Porsche Stability Management (PSM) doorontwikkeld, ook is Porsche Torque Vectoring (PTV) als nieuwe optie beschikbaar. Dit systeem claimt een betere wendbaarheid, meer stuurprecisie en daardoor voor nog meer rijplezier.

De Porsche 911 Turbo Coupé en Cabrio zijn vanaf heden te bestellen. De basisprijs van de 911 Turbo Coupé bedraagt € 204.900,- (incl. BTW/BPM) en de basisprijs van de 911 Turbo Cabriolet bedraagt € 220.250,- (incl. BTW/BPM). Op 21 november dit jaar staan de nieuwe aanwinsten van Porsche in de showroom.