3 juni 2009
Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze

Nieuwe Chevrolet Cruze cruiset door Amsterdamse grachten

3 juni 2009 | In Amsterdam keek menig inwoner en toerist gisteren verbaasd op toen plots een ponton met daarop de nieuwe Chevrolet Cruze door de grachten voorbij kwam varen. Via deze 'cruise' met de nieuwe Cruze werd de auto gisteren officieel aan de Nederlandse dealers en dealervereniging van Chevrolet gepresenteerd. Over ruim een week, op 11 juni aanstaande, start officieel de verkoop van de Chevrolet Cruze in Nederland, wat tevens het moment is om de nieuwe 'Change The Rules' campagne voor de Cruze af te trappen.

Samen met haar dealers en dealervereniging vierde Chevrolet gisteren op gepaste wijze de komst van de Cruze naar ons land. Het ponton waarop de Cruze door de Amsterdamse grachten cruisede, werd geflankeerd door twee rondvaartboten waarop de gasten van Chevrolet Nederland het spektakel van nabij konden aanschouwen.

Even daarvoor presenteerde Chevrolet hen bij LaMarque, al jarenlang het reclamebureau van Chevrolet, de nieuwe communicatiecampagne en verkoopplannen voor de Cruze in Nederland. Aansluitend werd vanuit het onderkomen van LaMarque aan de Westerdoksdijk koers gezet door de Amsterdamse grachten, om de nieuwe Cruze op ludieke wijze aan de dealerorganisatie en de inwoners van de hoofdstad te presenteren.

Chevrolet Cruze

"De nieuwe Cruze gaat voor ons een zeer belangrijk model worden en wanneer het eerste exemplaar dan eindelijk arriveert, mag je samen best een feestje bouwen", aldus Lukas Knol, Marketing Manager van Chevrolet Nederland. "Met de Cruze leveren we het bewijs dat design niet duur hoeft te zijn. Het 'vierdeurs coupé' design en de uitstekende value-for-money propositie gaan er zonder enige twijfel voor zorgen dat de Cruze bij een breed publiek in de smaak gaat vallen".

Op 11 juni aanstaande start officieel de verkoop van de Cruze in Nederland en op dat moment beschikken alle Chevrolet-dealers volop over hun demomodellen. Voor Chevrolet Nederland is dat het moment om de nieuwe 'Change The Rules' campagne voor de Cruze te lanceren. "De Chevrolet Cruze is een auto die breekt met de geldende regels", legt Knol uit. "Hij combineert zaken die tot voor kort niet te verenigen waren. Een mooi design, uitgebreide veiligheidsvoorzieningen, een ongekend strak rijgedrag én een zeer gunstige prijs. Value-for-money zoals we dat nog nooit gezien hebben. Daarmee verandert de Cruze de regels op dit gebied en dat gaan we in onze communicatie benadrukken!"

De 'Change The Rules' introductiecampagne verhaalt daarom over mensen die de regels ook veranderd hebben en zo tot grootse prestaties kwamen. Twee van die mensen die in de campagne een hoofdrol innemen zijn Richard Noble en Bǿrge Ousland. Richard Noble brak het wereldsnelheidsrecord op land tot tweemaal toe en was hiermee letterlijk en figuurlijk de eerste man op aarde die de snelheid van het geluid heeft overtroffen. Bǿrge Ousland daarentegen is een avonturier die in zijn eentje reizen naar de Noord- en de Zuid pool heeft gemaakt, iets dat nog nooit iemand vóór hem had gerealiseerd.

Chevrolet Cruze

De Cruze wordt in Nederland leverbaar met naar keuze een 1.6 of 1.8-liter aluminium benzinemotor of een 2.0-liter common-rail turbodieselunit met 8 of 16 kleppen. De 1.6-liter motor is standaard voor de LE- en LS-varianten, terwijl de 1.8-liter standaard wordt geleverd in de LT (optioneel tevens leverbaar voor de LS). Beide krachtbronnen zijn te bestellen met een handgeschakelde vijfversnellingsbak of een nieuwe automatische zesversnellingsbak. De 2.0-liter turbodiesel is alleen leverbaar voor de LT-varianten en de 125 pk/92 kW-versie zal worden aangeboden voor de LE en de LS.