29 mei 2009
 

Mazda

Mazda start Road Show

29 mei 2009 | Mazda Motor Nederland zal op 3 juni a.s. een noviteit presenteren als onderdeel van de introductiecampagne rond de nieuwe Mazda3. Bij het Event Centre in Aalsmeer toont Mazda de Mazda Road Show, een truck met oplegger en doorzichtige wand, ingericht als mobiele showroom. De combinatie zal de komende jaren een eyecatcher zijn op de Nederlandse wegen en tijdens diverse activiteiten en festiviteiten in het hele land.

Mazda heeft besloten bij promotionele campagnes rondom nieuwe modellen een andere koers te kiezen. Consumenten verzamelen hun informatie over nieuwe en gebruikte auto's steeds meer via het Internet en daarmee lijkt het werkelijke 'beleven' rondom de keuze van een nieuwe auto naar de achtergrond te verdwijnen. Juist deze beleving zorgt ervoor dat de consument een voorkeur en een echt gevoel kan ontwikkelen voor een bepaalde auto. De Mazda Road Show voorziet in deze mogelijkheid door die belangrijke beleving te bieden op plaatsen waar men niet direct een showroom zou verwachten. Met een spectaculaire presentatie van de nieuwste modellen en de mogelijkheid tot het maken van testritten.

De Boost Group uit 's-Hertogenbosch heeft van Mazda de opdracht gekregen om een campagne concept te ontwikkelen waarmee Mazda-dealers zich lokaal kunnen onderscheiden en waarmee consumenten verleid kunnen worden tot het maken van die belangrijke proefritten. De Mazda Road Show is speciaal voor de campagne rond de nieuwe Mazda3 bedacht, waarbij JWT International verantwoordelijk was voor het ontwerp van alle communicatieonderdelen. De Boost Group neemt de volledige organisatie van het project op zich.

Mazda

De Mazda Road Show wordt geboekt door de Mazda-dealers in Nederland voor activiteiten en festiviteiten. Importeur Mazda Motor Nederland zet de Roadshow in op verschillende nationale evenementen. Met de 18 meter lange combinatie worden niet alleen lokale evenementen en winkel- en stadscentra bezocht, maar worden ook 'roadtrips' gemaakt langs de grote verkeerspunten van Nederland.

Op de locatie wordt de trailer opengeklapt en verandert in een bijzondere showroom, waarbij gebruik wordt gemaakt van moderne LED -verlichting, een video- en audio systeem en een elektrisch draaiplateau waarop één van de nieuwste Mazda-modellen ronddraait. Voorbeelden van grote evenementen die nu al op de agenda staan zijn de Aaltjesdag in Harderwijk, het Dance Event Extrema in Best bij Eindhoven, de Zomerfeesten in Nijmegen en de Military in Boekelo.

Mazda
 
Websitewww.mazda.nl
Deel via