27 februari 2009
Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze

Winnaar Mobile Film Festival ontvangt 1e Chevrolet Cruze

27 februari 2009 | De korte film 'English as a Second Language', geproduceerd door Frank Chindamo, heeft de grote prijs gewonnen van het Mofilm 'mobile short film festival' tijdens het GSMA's Mobile World Congress in Barcelona. De film werd als beste gekozen uit 250 inzendingen uit meer dan 100 landen. Wayne Brannon, Vice President Chevrolet Europe overhandigde de sleutels van een fonkelnieuwe Chevrolet Cruze aan de gelukkige producer.

Kevin Spacey, de belangrijkste spreker tijdens de ceremonie en bekend acteur en producer zei: "Ik ben opgetogen over de mogelijkheden voor Mofilm als een platform voor ontdekking van nieuw talent. Mofilm is tegelijkertijd een aanjager voor korte filmpjes waarbij gebruik gemaakt wordt van het meest recente massamedium, de GSM telefoon".

Onderdeel van het Global Mobile Film Festival in Barcelona was een speciale videocompetitie voor GSM-gebruikers, in het leven geroepen door Chevrolet Europe. Onze landgenoot Willem Verheij uit Den Haag won hier de eerste prijs, en een nieuwe Chevrolet Cruze! Willem Verheij vertelde het verhaal over zijn zeer ongebruikelijke manier om de regels van het conventionele denken te doorbreken met het doel een speciale situatie in zijn leven te creëren.

Chevrolet Cruze

Chevrolet heeft recent afscheid genomen van de meer traditionele marktbenaderingen en heeft haar aandacht verlegd naar digitale en andere nieuwe media. Het doel van deze nieuwe opzet is om de kosten voor het bereiken van de doelgroepen te verlagen. Tevens kan met nieuwe media nog krachtiger worden gecommuniceerd dat Chevrolet wereldwijd bekend staat om haar goede prijs/kwaliteitverhouding. Chevrolet is hiermee continu op zoek naar nieuwe media die doelgericht, innovatief, flexibel en kostenefficiënt zijn.

Chevrolet lanceert momenteel wereldwijd de nieuwe Cruze. Met de introductie van dit nieuwe model betreedt Chevrolet nieuwe paden op het gebied van marketing en communicatie. Een van deze nieuwe benaderingen is de korte film. Het basisprincipe voor dit idee is om korte films van klanten te gebruiken die het beeld scheppen van het ontstaan van grootste dingen wanneer wij verder gaan dan het conventionele denken - en op die manier wordt ook de marketing van Chevrolet opgezet. Door gebruik te maken van de persoonlijke verhalen van mensen uit het dagelijks leven worden korte films ontwikkeld zonder dat daarbij reclame- of adviesbureaus worden betrokken. Het is de bedoeling dat deze op een zeer doeltreffende manier worden ingevoerd in sociale netwerken waarbij gebruik gemaakt wordt van alledaagse communicatiekanalen van mensen zoals Internet, mobiele telefoons en onderlinge gesprekken.