23 februari 2009
Ford Fiesta (2008 - 2017)

Ford Fiesta (2008 - 2017)

100 Ford Fiesta's naar VS voor kennismakingsprogramma

23 februari 2009 | Ford Europa speelt een belangrijke rol in de introductie van de nieuwe Fiesta in Amerika. Vooruitlopend op de lancering van de nieuwe Ford Fiesta volgend jaar in de VS werkt ze mee aan een kennismakingsprogramma dat specifiek gebruikmaakt van netwerksites op internet waarbij deelnemers (consumenten) hun ervaringen met de nieuwe Fiesta online gaan delen. In het kader van een uitgebreide kennismakingscampagne krijgt een speciaal geselecteerde groep klanten verspreid over de VS de kans om zelf zeer uitgebreid kennis te maken met de bekroonde Fiesta.

Ford selecteert als onderdeel van het programma Fiesta Movement 100 klanten. Zij mogen in de Fiesta rijden en delen daarna hun ervaringen via internet op websites als Facebook, FlickR en YouTube.

De 100 exemplaren van de vijfdeurs Fiesta zijn gebouwd in de Ford fabriek in Keulen waar ook de Europese versies worden gebouwd. De Fiesta Movement-modellen zijn uitgerust met een 1.6-liter Ti-VCT-benzinemotor (88 kW/120 pk). De nieuwe Fiesta wordt sinds augustus 2008 in Keulen geproduceerd. De nieuwe Fiesta die in 2010 op de Noord-Amerikaanse markt verschijnt, zal worden gebouwd in het Mexicaanse Cuautitlán.

Ford Fiesta (2008 - 2017)

Het Fiesta Movement-programma geeft Ford inzicht in wat Noord-Amerikaanse klanten wensen in een compacte auto. Vanaf het einde van de lente zal aan de geselecteerde klanten, agents, genaamd, worden gevraagd om elke maand een 'missie' in hun Fiesta uit te voeren en hun ervaringen digitaal vast te leggen. Vervolgens moeten zij hun ervaringen delen met Ford en met andere consumenten. Tijdens de missies gaan ze naar nieuwe plekken, maken ze kennis met onbekenden en ondergaan ze nieuwe ervaringen. De agents worden gestimuleerd om kennissen mee te nemen en ook hun opmerkingen met Ford te delen.

Naast de agents die dagelijks hun ervaringen met de auto delen, krijgen ook consumenten in het gehele land de kans om in de praktijk kennis te maken met de Fiesta. Via proefritten – het streven is 100.000 in totaal – krijgen consumenten de kans om vóór de officiële introductie in de VS kennis te maken met de nieuwe Fiesta.