12 februari 2009
Chevrolet Volt

Chevrolet Volt

GM, Goodyear en Bose werken samen om Chevrolet Volt te optimaliseren

12 februari 2009 | Wanneer de elektrisch aangedreven Chevrolet Volt volgend jaar op de markt komt zullen energiezuinige banden van Goodyear en een nieuw audiosysteem van Bose bijdragen aan de capaciteit van de Volt om op uitsluitend elektriciteit 65 kilometer te rijden. GM heeft bekendgemaakt dat de productieversie van de Chevrolet Volt uitgerust zal zijn met brandstofbesparende Goodyear Assurance Fuel Max banden en het Energy Efficient Series audiosysteem van Bose. Intern uitgevoerde tests hebben aangetoond dat de lageweerstand Goodyear banden onder bepaalde rijomstandigheden er voor zorgen dat de Volt anderhalve kilometer verder kan rijden met een volgeladen accu, in vergelijking met andere banden met een zelfde prestatieniveau.

Het Bose; Energy Efficient audiosysteem is 30 procent kleiner, 40 procent lichter en gebruikt 50 procent minder energie dan conventionele audiosystemen van Bose. Onder bepaalde rijomstandigheden en bij een bepaalde weergave zorgen de energiebesparende maatregelen voor een langere operationele capaciteit van de Volt, vergelijkbaar met het verwijderen van ruim 20 kilo gewicht uit de Volt.

Chevrolet Volt

De Goodyear Assurance Fuel Max alleseizoenen banden van de Chevrolet Volt maken gebruik van Goodyear's laatste ontwikkelingen en vertegenwoordigen de volgende generatie banden die een positieve bijdrage moeten leveren aan verminderen van het brandstofverbruik. Een speciaal, energiebesparend compound draagt bij aan de reductie van energieverbruik, waardoor de rolweerstand lager wordt.

GM maakt grote vorderingen op het gebied van de ontwikkeling van de Volt van concept auto tot serieproductieauto in de showroom. Zo maakte GM onlangs tijdens de Washington Auto Show een uitgebreid actieplan bekend om 'early-adopter' gemeenschappen als San Francisco en Washington, D.C te helpen om zich voor te bereiden op de komst van plug-in elektrische voertuigen.

Chevrolet Volt

Tijdens de North American International Auto Show in Detroit eerder dit jaar kondigde GM aan dat het zelf in de USA 16-kWh, T-vormige lithium-ion Volt batterijpacks zal produceren. Meer dan 30 prototypes, aangedreven door lithium-ion batterijpacks, ondergaan momenteel uitgebreide beproevingen op GM's testbaan in Milford, Michigan.