6 februari 2009
 

Citroen

Nieuw logo en nieuwe strategie voor Citroen

6 februari 2009 | Citroën heeft op 5 februari 2009 tegelijkertijd in 34 landen haar nieuwe merkbeeld gepresenteerd. Met een knipoog naar de historie is dit gedaan op de geboortedag van André Citroën.

Na ruim 20 jaar wordt er een vernieuwd logo geïntroduceerd. De ontwerpers zijn erin geslaagd met behoud van de visuele herkenbaarheid iets nieuws en moderns te ontwikkelen. Zo hebben de chevrons meer kracht en reliëf gekregen om, naar eigen zeggen, uit te drukken dat het merk Citroën staat voor beweging en technologische voorsprong. De merknaam Citroën wordt genoteerd onder de chevrons, is voorzien van zijn rode kleur, en legt hiermee een brug tussen geschiedenis en toekomst.

Citroen

Als bewijs voor de verandering van de merkidentiteit van Citroën is gekozen voor een nieuwe pay-off : Créative Technologie. Kortom : technologie gericht op comfort, rijplezier en veiligheid.

Om de relatie met de klant en de merkbeleving een nieuwe impuls te geven, verandert Citroën geleidelijk de uitstraling van haar dealernetwerk. Het overgaan naar deze nieuwe huisstijl zal geleidelijk gaan voor wat betreft het gezicht naar buiten, de showroom en de werkplaats. Per bedrijf zal worden bekeken wat de noodzakelijke aanpassingen zijn en op welke termijn dat zal gebeuren. De gedachte achter deze verandering is dat klanten bij de eerste aanblik het onderscheid zien tussen showroom en werkplaats. Vaststaat dat binnen 5 jaar alle Citroën bedrijven hun huisstijl moeten hebben aangepast.

Citroen

Citroën vernieuwt zich ook op productgebied. Momenteel beschikt Citroën over het meest complete en diverse productgamma in haar geschiedenis. Citroën zal hiermee verder gaan, door de komende 3 jaar in Europa 6 nieuwe modellen te introduceren. Dat betekent ieder half jaar een introductie van een nieuwe auto!

Deze lijn bestaat uit 3 nieuwe modellen, in het B, M1 en M2 segment die vanaf 2010 zullen worden geïntroduceerd. Een eerste illustratie van deze lijn is de concept car DS INSIDE. De Citroën DS heeft destijds een andere denkwijze vertegenwoordigd. Citroën heeft nu haar Créative Technologie benut om deze productlijn te ontwerpen, en zal deze auto's respectievelijk DS3, DS4 en DS5 noemen.

Citroen Citroen
 
Websitewww.citroen.nl
Deel via