29 december 2008
 

Hyundai

Hyundai verwacht groei in 2009

29 december 2008 | Ondanks, of misschien wel juist dankzij, de economische crisis verwacht de Koreaanse autofabrikant Hyundai in 2009 een gestage groei te kunnen realiseren. Niet alleen lanceert Hyundai met de nieuwe i-lijn, de Hyundai i10, de kersverse i20 en de i30, de juiste modellen op het juiste moment, ook worden nieuwe fabrieken geopend en activiteiten uitgebreid.

Deze week is de eerste Hyundai i30 uit de nieuwe Hyundai-fabriek in het Tsjechische Nošovice in Nederland gearriveerd. In dit productiecentrum worden vanaf nu alle voor Europa bestemde Hyundai i30-modellen gebouwd. In 2010 wordt een C-segment MPV aan de productielijn toegevoegd. De nieuwe Hyundai-fabriek, die sinds een maand operationeel is, heeft 1,1 miljard euro gekost en heeft een maximale capaciteit van 300.000 eenheden.

Hyundai

Doordat de Hyundai i30 nu in Nošovice wordt geproduceerd, zal Hyundai de auto's in Nederland sneller kunnen leveren. Daarnaast is de Hyundai i30 met de wisseling van de fabricage van Ulsan in Korea naar Nošovice in Tsjechië direct op een aantal punten verbeterd. De belangrijkste wijzigingen zijn:

  • update en verbetering van het fullmap standaard navigatiesysteem met mutefunctie;
  • elektrisch inklapbare buitenspiegels met geïntegreerde knipperlichten standaard en zonder meerprijs in de StyleVersion en i-Catcher-uitvoeringen;
  • standaard ESP en Cruise Control op 1.6 CRDi HP-uitvoeringen (behalve ActiveVersion);
  • Climate Control en bijbehorend two-tone dashboard op DynamicVersion;
  • donkere achtergrond koplampunits en
  • een sportiever design van de wieldeksels.

Hyundai is, vanwege het succes van de i-lijn, meer dan ooit bereid extra te investeren in Europa om zodoende nieuwe modellen te kunnen blijven lanceren die speciaal voor Europa worden ontwikkeld en gebouwd. Op basis van de i30 én de i20 zullen in 2010 en 2011 nieuwe MPV producten verschijnen. Ook worden er ultrazuinige i-blue-modellen van Hyundai gefabriceerd.

Hyundai

Daarnaast ziet Hyundai, ondanks de crisis, extra kansen voor de compacte energiezuinige i-modellen in opkomende markten in India, China, Brazilië en Rusland. Volgens Oles Gadacz, Hyundai's Director Global PR, blijven de economieën in deze landen ook dit jaar groeien, ook al neemt het tempo waarin dit gebeurt iets af.

Hyundai Hyundai Hyundai
 
Websitewww.hyundai.nl
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!