5 december 2008
 

Volvo

Volvo opent archief op unieke wijze

5 december 2008 | Op de Classic Car Show in Birmingham (Engeland) werd gehouden, heeft Volvo een webwinkel gelanceerd waar herdrukken uit het bedrijfshistorisch archief te bestellen zijn.

Speciaal voor liefhebbers introduceert Volvo een website waar herdrukken van foto's, illustraties en brochureomslagen te bestellen zijn. Deze herdrukken worden op bestelling geleverd in diverse afmetingen, op verschillende materialen en naar keuze met of zonder lijst. Het aanbod strekt van afbeeldingen van de eerste Volvo uit 1927 tot moderne klassiekers zoals modellen uit de 240 en 850 serie. Regelmatig zullen ontdekkingen uit het archief in Gothenburg toegevoegd worden aan het aanbod.

Volvo

Pontus Berger, Global Licensing Manager bij Volvo: "Ons archief biedt een kijk op de ontwikkeling van het merk tot op heden. Volvo's erfgoed heeft altijd een prominente rol gespeeld in de strategie van het bedrijf. Volvo is trots op haar geschiedenis en de unieke rol die zij op bepaalde vlakken heeft gespeeld in de diverse ontwikkelingen binnen de auto-industrie. De kwaliteit en het imago van Volvo zijn in hoge mate verbonden met die rijke geschiedenis. Met deze webwinkel geeft Volvo niet alleen een interessant kijkje in de geschiedenis, maar ook de mogelijkheid om een deel van dat verhaal in huis te halen".

Het idee voor dit concept komt van het Amsterdamse bedrijf Artisit dat gespecialiseerd is in het ontsluiten van (bedrijfs)historische archieven en het drukken van kleine oplages kunst. Na een vergelijkbaar project voor Heineken ( www.heinekencollection.com) heeft Artisit Volvo benaderd met het idee om het archief op deze wijze te openen voor publiek.

Volvo Volvo
 
Websitewww.volvoprints.com
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!