24 oktober 2008
 

Young? Creative? Chevrolet!

Chevrolet lanceert 3e editie Young? Creative? Chevrolet!

24 oktober 2008 | Na het succes van de 2008 'Young? Creative? Chevrolet!' editie lanceert Chevrolet nu de derde editie van dit creatieve programma met de toevoeging van een nieuwe discipline. Ook het aantal deelnemende landen in Europa is in drie jaar tijd van acht uitgebreid naar negentien, waaronder Oostenrijk, de Baltische Staten, België, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, de Tsjechische Republiek, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Italie, Nederland, Portugal, Roemenie, Servië, Slovenië en Zwitserland.

'Young?Creative?Chevrolet!' is een pan-Europese contest die Chevrolet jaarlijks organiseert voor studenten van Toegepaste Kunst om een waardevolle en opwindende ervaring op te doen met een zinvolle, op de praktijk gerichte opdracht.

Door de toevoeging van de discipline Muziek zijn meer studenten in staat deel te nemen aan de contest. De doelstelling van deze doelstelling is om een muziekcompositie te creëren, die leuk, jeugdig en aansprekend is, waarmee het merkimago uitstekend wordt overgebracht.

Young? Creative? Chevrolet!

De deelnemende studenten moeten een project indienen, individueel of als groep, in één van de volgende disciplines:

  • Fotografie: De studenten worden uitgedaagd om een 'teaser-foto' van de nieuwe Chevrolet Aveo te maken, bedoeld voor de lifestyle Press.
  • Video: In de viral moet de merkidentiteit van Chevrolet tot uiting komen: 'een echte auto voor echte mensen'. In de video moet de boodschap worden overgebracht dat Chevrolet de slimme keus is. De auto met een aansprekende styling voor een aantrekkelijke prijs.
  • Visuele kunst: De opdracht in deze discipline is om een nieuwe lay-out te ontwerpen voor de Chevrolet Cruze WTC, de auto waarmee Chevrolet wereldwijd deelneemt aan het World Touring Car Championship.
  • Mode: In deze discipline wordt talent en creativiteit van de deelnemers verwacht om de vloer van de stand op internationale autoshows te veranderen in een catwalk. De opdracht is om de creatieve, maatkleding van hostesses van Chevrolet te ontwerpen. De thema's zijn: attractief, jeugdig, comfortabel en eenvoudig te realiseren tegen een bescheiden prijs. Belangrijk daarbij is te weten dat de kleding twee weken lang gedragen moet worden
  • Muziek: Hoe klinkt Chevrolet? Hierbij is het de bedoeling dat de deelnemers een origineel, grappig en levendig muziekstuk componeren, dat gebruikt kan worden voor een Chevrolet commercial. Kernwoorden voor de inspiratie zijn: grappig, goed in het gehoor liggend, jeugdig, vrolijk en vrij!

De ontwerpen dienen eind februari 2009 ingeleverd te zijn bij de nationale jury's, waarna winnende projecten in aanmerking komen voor de Europese finale, waarvan de uitslag bekend gemaakt zal worden tijdens een gala in een belangrijke Europese stad. Hiervoor zullen alle finalisten worden uitgenodigd. Voorgaande feestelijke uitreikingen vonden plaats in Parijs en in Turijn.

Zowel in de nationale eindronde als in de finale zijn interessante prijzen te winnen. Naast geldprijzen voor de eerste drie plaatsen kunnen de winnaars hun kwaliteiten in de praktijk ten uitvoer brengen. De winnaar in de categorie Foto zal aanwezig zijn bij een professionele shoot van Chevrolet, de winnaar Video is twee dagen aanwezig tijdens een videoproductie en degene die het winnende ontwerp aanlevert voor de Chevrolet Cruze WTC zal aanwezig zijn tijdens een WTCC-race. De nummer 1 in de categorie Mode zal te gast bij een modeshow of tijdens een fotosessie, terwijl de muziekwinnaar getuige zal zijn tijdens een opnamesessie in een professionele geluidsstudio.

Young? Creative? Chevrolet!
 
Websitewww.youngcreativechev
Deel via