26 september 2008
 

Toyota

Toyota is beste in Global Brands Top 100

26 september 2008 | Toyota heeft van alle automerken de hoogste notering op de jaarlijkse mondiale ranglijst van de honderd waardevolste merken. Net als in 2007 staat Toyota op de zesde plek. Volgens lijstsamensteller Interbrand zit de kracht van Toyota in zijn innovatieve, milieuvriendelijke producten.

De gecalculeerde waarde van Toyota als merk steeg ten opzichte van vorig jaar met 6 procent tot ruim 34 miljard dollar. Daarmee streeft Toyota bekende merken als Intel, McDonalds, Disney en Google voorbij. Toyota is bovendien de enige Aziatische firma in de top tien.

Toyota

"De Best Global Brands 2008-ranglijst reflecteert de wereldeconomie", zei Jez Frampton, CEO van Interbrand. "De kredietcrisis in de VS, de groei van opkomende markten en de sterker wordende nadruk op duurzaamheid zijn belangrijke trends die bepalen waar een merk eindigt op de ranglijst". Lijstsamensteller Interbrand roemde vorig jaar al de betrouwbaarheid en hybridestrategie van Toyota. In het rapport van 2008 staat: "Toyota profiteert nog steeds van het groene imago van de Prius, die nog steeds uitgebreide media-aandacht krijgt. Toyota weet zijn nationale identiteit te behouden, terwijl het als een waar wereldmerk opereert".

In de zoektocht naar de ultieme milieuvriendelijke auto loopt Toyota wereldwijd voorop met de Hybrid Synergy Drive® in onder meer de Toyota Prius. Op 31 mei 2008 bereikte Toyota met deze innovatieve hybrideauto de magische grens van meer dan een miljoen verkochte exemplaren wereldwijd.

Toyota
 
Websitewww.interbrand.com
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!