9 september 2008
Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

Chevrolet toont Orlando concept in Parijs

9 september 2008 | De Orlando Show Car die volgende maand zijn debuut beleeft op de Autosalon van Parijs, is een indicatie van het voornemen van Chevrolet om haar intrede te doen in het marktsegment van de zevenzits MPV's. De Orlando heeft het onderscheidende uiterlijk van een 'sport utility' en belooft daarnaast veel binnenruimte en een variabele stoelconfiguratie.

Gebaseerd op de onlangs aangekondigde Cruze sedan , introduceert de Orlando Show Car de Chevrolet designtaal in een voor het merk nieuw marktsegment. De Orlando benut optimaal het potentieel van de combinatie van de verschillende voordelen van een sport utility, een family-van en een stationwagon in één model.

Chevrolet Orlando

Binnenin is de vijfdeurs Orlando ontworpen om tegemoet te komen aan de wensen en behoeften van gezinnen en mensen die veel zitruimte nodig hebben, verdeeld over drie zitrijen, waardoor zeven inzitten comfortabel plaats kunnen vinden. Wanneer er behoefte bestaat aan meer bagageruimte kan het interieur in een oogwenk worden omgetoverd in een grote laadruimte. Die imposante binnenruimte is het resultaat van een wielbasis van 2.760 mm en een fikse spoorbreedte voor en achter.

De nieuwste 2.0-liter turbodiesel motor van Chevrolet levert 150 pk en een trekkracht van 320 Nm.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!