21 augustus 2008
 

Lada

Lada Holland sponsor van Domino Day 2008

21 augustus 2008 | Dit jaar is een jubileumjaar voor Domino Day. Domino Day breekt al jaren niet alleen records bij de dominostenen, ook de show zelf breekt kijkcijferrecords. Dit jaar treedt Lada Holland op als sponsor van dit evenement en worden drie Lada's Kalina ter beschikking gesteld aan de organisatie.

Sinds de eerste Domino Day in 1998 (toen nog Domino D-Day genaamd), toen het toenmalige wereldrecord met 1.605.757 stenen werd gebroken, heeft domino in de loop der jaren een ware vlucht genomen. Het laatste record dateert van 2006, toen er 4.079.381 stenen omgingen. Vorig jaar was een gedenkwaardig jaar: voor het eerst lukte het niet het record te verbreken. Toch werd deze show ook onvergetelijk door de prachtige creaties.

In Domino Day 2008 'Celebration 10 years of Domino Day' zal er uitgebreid worden teruggeblikt op de rijke historie van Domino Day. Internationale beroemdheden als Kylie Minogue, Anastacia, Shania Twain, Nick Carter, Lionel Richie en Katie Melua hadden in de afgelopen jaren de gelegenheid de eerste steen aan te tikken. Tot verbeelding sprekende thema's leverden jaar op jaar een visueel spektakel.

Lada

Dit jaar verwelkomt Domino Day het automerk Lada als sponsor. Met 90 miljoen kijkers in tien landen én een internationaal team van meer dan 80 bouwers uit twaalf Europese landen, waaronder Rusland, is de samenwerking met Lada een bevestiging van het internationale karakter van Domino Day.

Roelof Noordman, directeur van Lada Holland: "Lada maakt een frisse herstart mee, die is begonnen met de introductie van de Lada Kalina vorig jaar. Voor de zeer nabije toekomst staan nog meer nieuwe Lada-modellen op het programma en Domino Day is een prachtig platform om ons merk aan een groot publiek te presenteren".

Lada
 
Websitewww.lada-holland.nl
Deel via