25 juni 2008
 

Toyota

Toyota past garantievoorwaarden aan

25 juni 2008 | Klanten die het onderhoud van hun Toyota trouw volgens fabrieksschema laten uitvoeren bij de Toyota dealer, hebben in de periode tot de volgende onderhoudsbeurt recht op gratis Toyota Eurocare. Deze nieuwe service is voor Toyota's van vier tot en met tien jaar oud en geldt vanaf 1 juli 2008. Voorwaarde is wel dat de onderhoudsbeurten volgens fabrieksschema plaatsvinden.

Toyota Eurocare is geen nieuw fenomeen. Deze mobiliteitsgarantie geldt namelijk standaard drie jaar op elke nieuw gekochte Toyota. Na deze periode loopt de Toyota Eurocare af. Om trouwe klanten te kunnen belonen voor hun loyaliteit, zorgt Toyota ervoor dat zij ook in het vierde tot en met tiende levensjaar van hun auto kunnen rekenen op zorg. De Eurocare-mobiliteitsgarantie wordt na elk werkplaatsbezoek gratis door de dealer verlengd tot de volgende onderhoudsbeurt, met een maximum van een jaar of 15.000 kilometer.

Het recht op hulpverlening wordt verkregen door het laten uitvoeren van een onderhoudsbeurt. Ook als er, bijvoorbeeld door verkoop, geen aansluitende periode van onderhoudsbeurten aan de Toyota is geweest. Als bewijs dat de klant de onderhoudsbeurten van zijn Toyota volgens fabrieksschema bij de Toyota dealer laat uitvoeren, krijgt deze een pasje mee met daarop het telefoonnummer van Toyota Eurocare. Ook staat op de pas vermeld tot wanneer de Toyota rijder recht heeft op de gratis hulpverlening. Die geldigheidsperiode is afhankelijk van het aantal kilometers dat de klant per jaar rijdt en van het onderhoudsschema.

Klanten die hun Toyota na de garantieperiode van drie jaar regelmatig laten onderhouden door de Toyota dealer, blijven verzekerd van mobiliteit. Krijgt een klant in binnen- of buitenland onverhoopt te kampen met pech, dan kan hij 24 uur per dag telefonisch contact opnemen met Toyota Eurocare en wordt hij geholpen.

De Eurocare-voorwaarden voor Toyota's van vier tot en met tien jaar oud zijn gelijk aan het pakket van de standaard Eurocare-voorwaarden bij een nieuwe Toyota. Zo is de klant verzekerd van een vervangende auto als een reparatie langer dan een dag duurt. Ook verzorgt Eurocare het transport van de auto naar de dichtstbijzijnde Toyota dealer en – indien nodig – de levering van extra onderdelen. Behalve in Nederland geldt de gratis dienstverlening in vrijwel heel Europa.

 
Websitewww.toyota.nl
Deel via