6 mei 2008
 

EZ Electric Power Steering

EZ Electric introduceert Power Steering voor klassiekers

6 mei 2008 | De firma EZ Electric Power Steering heeft een achteraf in te bouwen stuurbekrachtiging voor klassieke auto's ontwikkeld. Op dit moment is het systeem leverbaar voor de Volvo's PV 544, Duett, Amazon, 140-serie en de P1800. Daarnaast is het er voor de Opel GT, Jaguar XK 120, XK 140 en MK V, Aston Martin DB4 en de Mercedes-Benz 220A Cabriolet uit de jaren vijftig.

Het uitgangspunt is dat de auto geheel intact blijft, er wordt niet geboord of gelast. De stuurbekrachtigingunit wordt onder het dashboard gemonteerd op de originele stuurkolom, waar meestal voldoende bevestigingspunten zijn. Voor de mechanische koppeling met de bekrachtigingunit worden enkel de stuurstang en de stuurbuis gemodificeerd. De stuurstang wordt in tweeën gedeeld. De uiteinden worden voorzien van "splines" waarmee de stangeinden onwrikbaar in de tandwielkast van de stuurbekrachtiging grijpen. De mechanische overbrenging blijft dus exact hetzelfde als origineel.

EZ Electric Power Steering

Ten opzichte van traditionele hydraulische systemen claimt het elektrische systeem volgens de makers veel voordelen: het zou lichter van gewicht zijn, neemt geen ruimte in onder de motorkap, kan niet gaan lekken, is eenvoudig door een specialist in te bouwen, is vrijwel onzichtbaar, kost minder motorvermogen, is traploos instelbaar, maakt geen geluid en is onderhoudsvrij.

De prijzen variëren van 1.500 euro tot maximaal 3.500 euro, inclusief BTW en inbouw.

EZ Electric Power Steering
 
Websitewww.ezpowersteering.n
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!