25 april 2008
 

Young? Creative? Chevrolet

Young? Creative? Chevrolet! 2008 gaat van start!

25 april 2008 | Chevrolet is op zoek naar de meest talentvolle, creatieve studenten in Europa en verwacht dit jaar maar liefst 940 ingezonden projecten. Young? Creative? Chevrolet! Is een competitie met betrekking tot het merkimago van Chevrolet, die wordt uitgevoerd in samenwerking met erkende Opleidingen voor Toegepaste Kunst in geheel Europa. Deelname is voorbehouden aan de studenten van deze scholen.

Chevrolet heeft voor studenten de mogelijkheid gecreëerd om zich te focussen op een specifiek onderdeel van de merkidentiteit van Chevrolet om daar eigen creatieve invalshoek aan toe te voegen. 'Young? Creative? Chevrolet!' wil studenten stimuleren en direct belonen, en de merkidentiteit Chevrolet verbinden met de beste, creatieve geesten in Europa. De deelnemende studenten aan de competitie moeten hun individueel of groepsproject presenteren in één van de volgende vijf disciplines. Daarbij moet gebruik worden gemaakt van het imago van Chevrolet:

  • Foto
  • Video
  • Visuele Kunst
  • Interieur Ontwerp
  • Mode

In 2007 namen acht landen deel waar onder Nederland. Dit jaar is het aantal landen toegenomen naar vijftien en Nederland is - uiteraard - wederom van de partij. De meeste scholen hebben zich overigens geregistreerd om aan meerdere disciplines deel te nemen.

Young? Creative? Chevrolet

De 940 projecten, die worden verwacht, moeten in juni worden ingediend bij de nationale jury's. Vakmensen alsmede vertegenwoordigers van Chevrolet zullen de beste projecten voor iedere discipline op nationaal niveau uitkiezen. Ieder winnend nationaal project wordt dan aan de Europese jury voorgelegd voor de grote finale.

Virginie Lescure, de Franse voorzitter van de European Fashion jury in 2007, benadrukt het belang van dit soort initiatieven voor de wereld van de Kunst en gericht op jonge talenten: "Ik herinner mij de tijd dat ik nog een jonge ontwerper was en ik probeerde om mijn carrière op te starten. Mogelijkheden als deze waren toen net zo zeldzaam als ze nu nog steeds zijn. De Kunst heeft ondersteuning nodig en we hebben behoefte aan meer van dit soort projecten".

Young? Creative? Chevrolet
 
Websitewww.youngcreativechev
Deel via