6 december 2007
 

Young? Creative? Chevrolet!

Chevrolet lanceert de 2008 Pan-European Contest voor jonge kunstenaars

6 december 2007 | De 2008 editie van "Young? Creative? Chevrolet!", de Europese competitie voor jonge, talentvolle kunstenaars, is op 1 december van start gegaan. Net zoals de voorgaande editie, die in maart 2007 werd gelanceerd, zal deze tweede editie in geheel Europa worden georganiseerd in samenwerking met scholen voor Toegepaste Kunst.

"Wij zijn zeer verheugd dat we dit project voort kunnen zetten", zegt Wayne Brannon, CEO van Chevrolet Europe. "Wij zijn erg onder de indruk van de eerste projecten die de studenten voor de eerste contest hebben ingediend. De jonge kunstenaars hebben duidelijk hun creativiteit, hun enthousiasme en hun frisse manier van denken getoond". Alle Europese prijzen zullen op 25 januari 2008 bekend worden gemaakt.

De competitie staat open voor kunstenaars (individueel of groepen) die niet ouder dan 30 jaar zijn en er zijn vijf disciplines:

  • visuele kunst
  • fotografie
  • video
  • interieur-ontwerp
  • mode
Young? Creative? Chevrolet!

In totaal nemen vijftien landen in Europa deel aan de 2008 contest: Oostenrijk, België, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Estland, Frankrijk, Italië, Letland, Litouwen, Nederland, Polen, Rusland, Slovenië en Zwitserland.

De kunstcompetitie wordt op nationaal niveau georganiseerd in samenwerking met erkende opleidingen voor Toegepaste Kunst. De jury wordt gevormd door prominente figuren uit de wereld van de kunst, de industrie en de media. Zij zullen de projecten op nationaal niveau nomineren die vervolgens de competitie op internationaal niveau aangaan in een Europese Grand Finale voor ieder van de vijf disciplines.

Sasa Miletic is net afgestudeerd als media manager op het Media College Amsterdam beter bekend als het Ma en hij heeft voor de eerste competitie een tv-commercial gemaakt. De "Young Creative Chevrolet" deelnemer is full time creative en ontwikkelt reclameconcepten. De Ma-student: "Samenwerken aan zo'n project is mooi. Echt, hier wil ik verder in. Nadat ik over de wedstrijd van Chevrolet had gelezen op de website van het Ma wist ik meteen dat ik dit wilde doen. Ik heb altijd al een commercial voor een automerk willen maken. Elk moment dat ik vrij was, gebruikte ik om een concept te ontwikkelen. Je denkt lang na. Waar staat het merk voor, wat wil je communiceren, en hoe doe je dat? Het is niet alleen creatief bezig zijn. Het is vooral heel veel organiseren. Er komt zoveel bij het maken van opnames kijken. Dat vind ik gelukkig net zo leuk".

Young? Creative? Chevrolet!
 
Websitewww.chevroleteurope.c
Deel via