2 november 2007
 

Maybach Landaulet

Maybach toont Landaulet studiemodel

2 november 2007 | Met een studiemodel van een open Landaulet wil Maybach de kunst van het bouwen van majestueuze automobielen herleven. Volgens de traditie van exclusieve Landaulets kan het dak van het unieke witte studiemodel aan de achterzijde geheel worden geopend, terwijl het chauffeurscompartiment gesloten blijft. Zo kunnen de inzittenden genieten van het plezier van open rijden, gezeten in riante, met wit leer beklede fauteuils.

Het Maybach Landaulet-studiemodel is gebaseerd op de Maybach 62 S. De Maybach-technici hebben voor de Landaulet de achterzijde van het dak verwijderd, terwijl de zijpanelen zijn gehandhaafd en extra zijn versterkt met een ingebouwde buisconstructie. Deze aanpassingen hadden geen invloed op het silhouet van de luxe limousine, zodat de fors bemeten portieren en het compleet uitgeruste interieur met zijn neerklapbare zetels onaangetast zijn gebleven.

Maybach Landaulet

Wanneer het zwarte stoffen dak van de Landaulet is gesloten, rust het op het speciale dakframe. Uiteraard is het dak bestand tegen alle wind- en weersinvloeden. Wanneer de inzittenden daar om vragen, kan de chauffeur er middels een knop op de middenconsole voor zorgen dat het dak met behulp van elektro-hydraulische techniek wordt geopend en rustig op de hoedenplank achterin wordt neergeklapt, inclusief de ingebouwde achterruit van eenlaags-veiligheidsglas. Het openen en sluiten van het dak duurt 16 seconden. Het dak kan worden afgedekt met een op maat gemaakt tonneau van leer, dat niet alleen het dakmechanisme aan het zicht onttrekt, maar ook het totaalbeeld completeert.

De uiterlijke verschijning wordt versterkt door de in glanzend wit gelakte carrosserie, een exclusieve lakkleur met de naam Antigua-wit. Een ander in het oog springend detail zijn de 20 inch-velgen, die speciaal voor het Landaulet-studiemodel werden ontworpen. Deze zijn eveneens in het wit uitgevoerd met glanzende spaken en harmonieren perfect met de witte richtingaanwijzers voor en de donkerrode lichtarmaturen aan de achterzijde.

Maybach Landaulet

De bestuurdersplaats van de Maybach 62 S is op tal van belangrijke punten verbeterd. Het interieur is nu volledig afgewerkt met zwarte pianolak en voor de - in ruime mate aanwezige - leerafwerking heeft Maybach gekozen voor leer in Stromboli-zwart.

In het passagierscompartiment daarentegen overheerst leer in de kleur Seychellen-wit. De vloer en het dak zijn ook wit gekleurd, de vloer is bekleed met wit velours en het dak is afgewerkt met witte stoffen bekleding. De inzetstukken en afwerking met glanzend zwarte pianolak of exclusief zwart graniet met goud vormen een opvallend contrast.

Maybach Landaulet

De ruimte achterin, die in het Landaulet-studiemodel net zo riant is als in de Maybach 62, garandeert comfort op hoog niveau. Twee forse, afzonderlijke fauteuils maken zelfs voor lange inzittenden een zitpositie mogelijk die reizigers normaliter alleen maar aantreffen in de eersteklas-stoelen van moderne vliegtuigen.

Het studiemodel is ontworpen als een auto die door een chauffeur wordt bestuurd en is derhalve voorzien van een separatie tussen het chauffeurs- en passagierscompartiment. Het bovenste gedeelte van de separatie is een glazen paneel dat passagiers met een druk op de knop ondoorzichtig kunnen maken dankzij een membraan van vloeibare kristallen, dat in het glas is geïntegreerd. Twee ultramoderne klimaatregelingssystemen, waarvan de parameters zijn aangepast aan het Landaulet-studiemodel, zorgen ervoor dat het rijden met open dak plezierig blijft, zelfs wanneer het buiten koud is.

Maybach Landaulet

Net als in de Maybach 62 S, is de console achterin het controlecentrum voor entertainment, communicatie en reisplezier. Hierin bevinden zich een DVD-speler, een CD-wisselaar voor zes CD's, een koelvak met een afzonderlijke elektrische compressor en een opbergsysteem, dat meerdere soorten glazen en champagneflessen veilig op zn plaats houdt.

Het studiemodel Maybach Landaulet wordt aangedreven door de V12-motor, die door de Maybach-technici in samenwerking met de specialisten van Mercedes-AMG is verbeterd voor de Maybach 57 S en 62 S. Dankzij dubbele turbocompressors en water-tussenkoeling levert de V12-motor een maximum vermogen van 450 kW/612 pk uit een cilinderinhoud van 5980 cc. Dit vermogen is constant beschikbaar bij toerentallen tussen de 4800 en 5100 omw./min. Het maximum koppel van 1000 Nm is beschikbaar tussen de 2000 en 4000 omw./min.

Maybach Landaulet

Naast de grote, zelfventilerende schijfremmen met dubbele remklauwen voor, zijn zowel het studiemodel als de Maybach 62 S voorzien van twee elektro-hydraulische remsystemen met Sensotronic Brake Control (SBC), die aan elkaar gekoppeld zijn. In combinatie met ESP, ASR, ABS en Brake Assist beschikt het Landaulet-studiemodel zo over geavanceerde en effectieve assistentie- en controlesystemen.

Zoals alle Maybach-limousines profiteert ook de Landaulet van de ervaring van zustermerk Mercedes-Benz. Belangrijke Mercedes-Benz-innovaties die voor de Maybach-limousines verder zijn ontwikkeld, maken deel uit van de standaarduitrusting in elke Maybach en zijn uiteraard ook in de Landaulet te vinden. Hiertoe behoren de elektronisch geregelde luchtvering Airmatic DC (Dual Control), de Linguatronic-spraakbesturing en het Comand APS-bedienings- en displaysysteem.

Maybach Landaulet Maybach Landaulet Maybach Landaulet Maybach Landaulet Maybach Landaulet Maybach Landaulet
 
Websitewww.maybach.nl
Deel via