2 november 2007
 

Subaru

Subaru algemeen winnaar in Duits onderzoek

2 november 2007 | Subaru is als de overall winnaar uit de bus gekomen van de ADAC Klantentevredenheidsstudie 2007. Dit jaarlijkse onderzoek, waaraan 55.849 lezers van het Duitse maandblad ADAC-Motorwelt deelnamen, toont aan dat ook de Duitse Subaru-rijder enthousiast is over zijn merk.

In het algemeen klassement, dat zowel de tevredenheid over het merk als over de dealerwerkplaats omvat, eindigde Subaru op de eerste plaats, gevolgd door achtereenvolgens Porsche, Honda, Toyota en Jaguar. Naar goed Duits gebruik konden de ondervraagden scores varierend van 1 (zeer goed) tot 5 (onbetrouwbaar) op de vragenformulieren invullen. Subaru werd met een score van 1,20 gewaardeerd. Geen enkel merk wist dit te overtreffen.

Subaru

Het ADAC-onderzoek bestaat uit twee hoofdonderdelen. Gaat het puur om de tevredenheid over het merk, dan eindigt Porsche op plaats 1 met een score van 1,17, meteen gevolgd door Subaru met 1,22. Gevraagd naar de tevredenheid over de service en werkplaats van de dealer, eindigde Subaru met 1,27 op de eerste plaats, gevolgd door achtereenvolgens Toyota en Mitsubishi (beide1,43). Worden beide uitslagen voor de eindklassering vervolgens samengevoegd, dan is er maar één overall winnaar: Subaru.

De ADAC Klantentevredenheidsstudie 2007 maakt onderdeel uit van het jaarlijkse AutomarxX marktonderzoek. De resultaten hiervan worden in december bekend gemaakt.

Subaru
 
Websitewww.adac.de
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!