11 juli 2007
 

Mercedes-Benz Internet TV

Mercedes-Benz introduceert internet-TV

11 juli 2007 | Op 12 juli introduceert Mercedes-Benz zijn eigen internet-televisie met een live-reportage van de Mercedes-Benz Fashion Week in Berlijn. Mercedes-Benz TV wordt uitgezonden in het Duits en Engels. Het internet-TV-programma biedt een wekelijks nieuwsmagazine, dat wordt gepresenteerd door Tanja Bülter, verslaggever van de Duitse zender RTL. Het circa 20 minuten durende programma bevat nieuws, feiten en achtergrondinformatie rondom Mercedes-Benz.

Via de vijf webkanalen van de TV-service (lifestyle, autos, motoren en sport, historie en legendes en innovatie) kunnen internetgebruikers 24 uur per dag programmas bekijken. Evenementen van Mercedes-Benz op autoshows en introducties van nieuwe modellen worden in de toekomst eveneens live uitgezonden op Mercedes-Benz TV.

Mercedes-Benz Internet TV

De introductie van het wekelijkse nieuwsmagazine op 12 juli om 20.00 uur gaat gepaard met een speciale uitzending van Power Meets Fashion, live vanaf de Mercedes-Benz Fashion Week in Berlijn. Hierbij zijn, naast diverse prominenten, ook de autocoureurs Lewis Hamilton (Formule 1) en Klaus Ludwig (DTM) aanwezig, zij rijden zowel met historische als met actuele Mercedes-Benz modellen op een speciaal parcours dat is uitgezet tussen de Brandenburger Tor en de Siegessäule.

De auto's die hier bestuurd worden, lopen uiteen van de Uhlenhaut coupe tot het meest recente studiemodel van een luxe cabriolet die bekend is onder de naam Ocean Drive. Naast interviews met prominente gasten als topmodel (en het gezicht van de Fashion Week) Eva Padberg omvat de live-uitzending ook exclusieve achtergrondinformatie over de Fashion Week.

Mercedes-Benz Internet TV

Mercedes-Benz TV combineert de kenmerken van normale televisie met de nieuwe digitale mogelijkheden die het internet biedt. Tanja B¨lter presenteert bijvoorbeeld haar wekelijkse nieuwsmagazine op de klassieke manier. Tegelijkertijd presenteren reporters ter plaatse eigen bijdragen voor het programma, wanneer dat gewenst is. Deze reportages kunnen op elk van de vijf kanalen op ieder gewenst moment worden bekeken. Mercedes-Benz TV heeft een logisch bedieningssysteem en is daardoor gemakkelijk te gebruiken. Wanneer de uitzendingen van start gaan, is er op elk kanaal zo'n 60 minuten programma-inhoud beschikbaar.

Mercedes-Benz Internet TV Mercedes-Benz Internet TV
 
Websitewww.mercedes-benz.tv
Deel via