30 mei 2007
Peugeot 207

Peugeot 207

Nieuwe 1.4 VTi 16V motor in Peugeot 207

30 mei 2007 | Peugeot start in juni met de levering van een nieuwe 95pk 1.4 VTi motor in de 207, als opvolger van de 90pk 1.4 16V. De nieuwe motor levert meer vermogen en hoger koppel, en daardoor een hogere topsnelheid, snellere acceleratie en een geringer verbruik. Bovendien valt de 207 met de nieuwe motor in de B-categorie qua brandstofverbruik, waardoor op de aanschafprijs een BPM-korting wordt verleend van EUR 500,-. De consumentenadviesprijs van de 207 met de sterkere 1.4 VTi blijft dankzij deze subsidie ongewijzigd.

Het vermogen van de 1.4 motor is gestegen van 90 pk/5.250 omw/min tot 95 pk/6.000 omw/min in de VTi. Het maximum koppel bedraagt nu 136 Nm bij 4.000 omw/min. Vooral de acceleratie van 0-100 km/h profiteert van deze verbeteringen, want deze kost nu 11,5 seconden, tegen 12,7 seconden in de vorige versie. De topsnelheid is gestegen tot 185 km/h, het gecombineerd verbruik gedaald van 6,4 tot 6,1 l/100 km.

Peugeot 207

De 1.6 THP 16V turbomotor, die in samenwerking met BMW Group is ontwikkeld, is gekozen tot "Internationale Motor van het Jaar 2007" in de categorie 1,4 tot 1,8 liter cilinderinhoud. Deze onderscheiding wordt verleend door een jury van 62 journalisten. De jury beoordeelt de nieuwe motoren op rijcomfort, prestaties, verbruik en toepassing van nieuwe technologieen. De motor veroverde de derde prijs in het totaalklassement van nieuwe motoren.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!