7 mei 2007
 

Porsche 911 Turbo Cabriolet

Porsche introduceert nieuwe 911 Turbo Cabriolet

7 mei 2007 | Porsche presenteert op 8 september de nieuwe 911 Turbo Cabriolet. Twintig jaar geleden zag de eerste 911 Turbo met de klassiek ogende softtop voor het eerst het levenslicht. De traditie wordt voortgezet met een nieuwe cabrio versie van het topmodel van de 911-serie. De open 2+2 zitter claimt de rijeigenschappen van een high-performance sportwagen zonder daarbij afbreuk te doen aan het comfortabele rijplezier van een convertible.

Net als de 911 Turbo Coupe is de Cabriolet voorzien van een 3.6 liter zescilinder boxermotor. Deze is uitgerust met twee turbo's en Porsches "Variable Turbine Geometry" (VTG). De krachtbron heeft een vermogen van 353 kW/480 pk en een koppel van 620 Nm bij 1.950 toeren per minuut. Ook is voor de 911 Turbo Cabriolet het nieuwe, optionele "Sport Chrono Turbo Package" verkrijgbaar. Door de overboost-functie maakt het pakket tijdelijk een koppel van 680 Nm mogelijk.

Porsche 911 Turbo Cabriolet

De handgeschakelde versie accelereert in vier seconden van 0 naar 100 km/h. Met de Tiptronic S wordt de standaardsprint 0,2 seconde sneller afgelegd. Beide versies staan garant voor een topsnelheid van 310 km/h. De 911 Turbo Cabriolet verbruikt op elke 100 kilometer 12,9 liter brandstof.

De open versie van de 911 Turbo weegt 70 kilogram meer dan de Coupe-versie, ondanks de voor een cabriolet vereiste verstevigingen aan de carrosserie en de aanwezigheid van een uitklapbaar beschermingssysteem voor de inzittenden in geval de auto zou omslaan. Deze automatisch uitschuivende rollbars bevinden zich achter de achterstoelen. Het lichtgewicht, in drielagen uitgevoerde stoffen dak, dat in zo'n twintig seconden kan worden geopend of gesloten, zorgt voor een gunstig laag zwaartepunt.

Porsche 911 Turbo Cabriolet

Het onderstel is afgestemd op de specifieke vereisten die voor een cabrio gelden en is standaard voorzien van de actieve wielophanging "Porsche Active Suspension Management" (PASM). Hiermee biedt de nieuwe 911 Turbo Cabriolet de rijeigenschappen die zo typerend zijn voor een Porsche 911. Zijn prestaties dankt de 911 Turbo Cabriolet ook aan zaken als het "Porsche Stability Management" (PSM) en het "Porsche Traction Management" (PTM). Deze systemen beloven grip onder alle omstandigheden. PTM bestaat uit een elektronisch gestuurde, meervoudige platenkoppeling. Deze verdeelt het motorvermogen over de voor- en achterwielen. Intervallen tussen de verdeling van vermogen over de voor- en achteras nemen niet meer dan 100 milliseconden in beslag.

Met een luchtweerstandscoefficient van Cw 0,31 begeeft de 911 Turbo Cabriolet zich op het niveau van de coupé modellen. Bij een snelheid van 120 km/h komt de achterspoiler automatisch uit de achtersteven omhoog. De spoiler reikt drie centimeter hoger dan die van de 911 Coupe.

Porsche 911 Turbo Cabriolet

De optielijst van de nieuwe 911 Turbo Cabriolet laat ondermeer bi-xenon koplampen zien, evenals gesmede lichtmetalen 19-inch velgen in twee kleuren, airconditioning, een windscherm en het Porsche Communication Management (PCM) systeem. Dit laatste omvat behalve een navigatiesysteem met bijbehorend 5.8-inch kleurenscherm, ook een Bose Surround Sound System.

Porsche 911 Turbo Cabriolet Porsche 911 Turbo Cabriolet Porsche 911 Turbo Cabriolet
 
Websitewww.porsche.nl
Deel via