15 augustus 2001
 

Mitsubishi

Nieuwe Mitsubishi met drie diamanten van staal

15 augustus 2001 | Het voor Mitsubishi zo bekende rode logo zal op de auto's plaats maken voor een groter stalen exemplaar. Binnenkort zal de Carisma modeljaar 2002 als eerste van de Mitsubishi-familie in Nederland met het nienwe logo verschijuen. Daarna zullen ook de andere Mitsubishi's worden uitgerust met het nienwe beeldmerk.

Het nieuwe logo past volgens de fabrikant beter in het huidige tijdsbeeld en komt op elke lakkleur goed tot zijn recht. Onderzoek heeft aangetoond dat de consument het drie diamanten logo nog steeds zal herkennen als Mitsubishi. Door het logo groter te maken en chroomkleurig wil Mitsubishi het hightech-karakter van haar producten extra onderstrepen.

Mitsubishi

Het stalen beeldmerk komt vlak voor de Tokio Motorshow die op 24 oktober begint. Tijdens deze internationale autoshow zal Mitsubishi haar nieuwe gezicht tonen. De autofabrikant is eerder dit jaar begonnen aan een omvangrijk 'turn around plan'. Sinds Mitsubishi vorig jaar een strategische alliantie is aangegaan met Daimler Chrysler, is het bedrijf zichzelf in hoog tempo aan het vernieuwen. Op de Tokio Motorshow zal Mitsubishi aan de hand van een aantal conceptstudies haar nieuwe family-look laten zien.

Achter de schermen is bij Mitsubishi inmiddels al een heel scala aan veranderingen doorgevoerd. Het nieuwe logo is de eerste, voor het publiek duidelijk zichtbare verandering. De komede jaren zal Mitsubishi veel aandacht schenken aan een eenduidige vormgeving van haar modellen. Elk model zal dan makkelijk herkenbaar zijn als Mitsubishi. Dat is tevens de reden waarom in een aantal markten, waaronder de Verenigde Staten, ook de merknaam Mitsubishi van de auto's verdwijnt. De vormgeving van nieuwe Mitsubishi's laat geen twijfel bestaan over de komaf. Reden waarom een op het oog eenvoudiger logo zal volstaan.

Mitsubishi
 
Websitewww.mitsubishi-motors
Deel via