15 maart 2007
Mazda MX-5 Coupe (2006 - 2015)

Mazda MX-5 Coupe (2006 - 2015)

Winnaar filmwedstrijd Mazda bekend

15 maart 2007 | De winnares van de internationale filmwedstrijd, die Mazda eind november vorig jaar uitschreef, komt uit Rusland. De wedstrijd, die uit heel Europa deelnemers trok, werd uiteindelijk gewonnen door Marianna Shafranskaya, wat haar de hoofdprijs, een gloednieuwe Mazda MX-5 Roadster Coupe, opleverde. De wedstrijd was gebaseerd op de unieke reclamecampagne rond de MX-5 Roadster Coupe, waarin korte thrillers van 12 seconden werden gebruikt, de tijd die nodig is om de elektrisch bedienbare kap van het model te openen (en te sluiten).

Onderdeel van de campagne was een interactieve website waarop filmmakers in spe uitgenodigd werden om hun eigen interpretatie van het Zoom-Zoom-gevoel van Mazda in een film vast te leggen. Van de uiteindelijk bijna 200 video's, die vanuit alle hoeken van Europa werden ingezonden, bleek volgens de jury die van Marianna Shafranskaya de allerbeste te zijn. Zij ontving daarmee de hoofdprijs, een nieuwe Mazda MX-5 Roadster Coupe, terwijl negen andere finalisten de rest van de prijzen wonnen, waaronder Bose home entertainment en audio systemen.

Mazda MX-5 Coupe (2006 - 2015)

De jury bestond uit de creative director van Mazda's reclamebureau, Eddie Greenwood, website producer Scott Bedford en Seamus Masterson, ontwerper van de filmpjes op de site. "De nieuwe Roadster Coupe van Mazda is op zichzelf al een thriller", stelt Greenwood. "Daarom hebben we het publiek gevraagd om hun eigen versie van een 12 seconden durende thriller op een verrassende en leuke manier vast te leggen. Alle tien video's in de finale waren bijzonder goed, maar we waren van mening dat het filmpje van de winnares het beste de geest en vindingrijkheid van Mazda weerspiegelde".

Alle tien videos uit de finale kunnen vanaf nu bekeken worden op www.everydrivesathriller.com, samen met de originele 12 seconden reclamefilmpjes rond de nieuwe Mazda MX-5 Roadster Coupe.