7 maart 2007
 

Lancia

Nieuw logo voor Lancia

7 maart 2007 | Tijdens de internationale Autosalon van Geneve heeft Lancia een nieuw logo onthuld, waarmee het naar eigen zeggen "verandering in continuiteit" onderstreept. Het nieuwe logo is ontworpen door Robilant Associati, een reclamebureau gespecialiseerd in merkenadvies en strategische ontwerpen, en door Lancia Styling Centre.

Het is volgens Lancia een symbool van verandering in continuiteit; een teken uit het verleden gestoken in een modern jasje. Een woordvoerder spreekt van: "een logo van een merk dat zich richt op toekomstige uitdagingen, maar dat trots is op haar historische identiteit. Het nieuwe logo van Lancia is een zichtbare synthese van traditie en innovatie".

Lancia

Het nieuwe logo bevestigt Lancia's traditie middels twee elementen: de kleur blauw dat als sinds 1911 in het logo verwerkt is- en het schild dat in 1929 werd toegevoegd en dat nu up to date is gebracht. De belangrijkste veranderingen betreffen het stuurwiel -dat nu een grafisch symbool is geworden- en de vier spaken die nu als twee punten zijn afgebeeld. Deze spelen een belangrijke rol omdat ze de aandacht vestigen op het Lancia logo.

Lancia
 
Websitewww.lancia.nl
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!