23 februari 2007
 

Audi

Audi sponsort expositie Warhol in Stedelijk Museum

23 februari 2007 | Audi wordt hoofdsponsor van de Andy Warhol-expositie Other Voices, Other Rooms, die van 12 oktober 2007 tot 17 februari 2008 plaatsvindt in het Stedelijk Museum CS in Amsterdam. De tentoonstelling geeft een overzicht van Warhols werk. De samenwerking werd bekendgemaakt tijdens een fundraisingdiner van het Stedelijk Museum in de Amsterdamse Supperclub.

De titel van de Warhol-expositie in het Stedelijk Museum CS luidt: "Other Voices, Other Rooms". De tentoonstelling geeft een beeld van de breedte en diversiteit van het werk van de Amerikaan. Uiteraard zijn de Campbell-soepblikken en de fameuze portretten van Marilyn Monroe te zien, maar ook Warhols minder bekende film- en televisiewerk. De combinatie moet bezoekers verrassen en Warhols werk met andere ogen doen zien.

Audi

Audi heeft goede redenen om zich als hoofdsponsor aan de Warhol-expositie te verbinden. Het merk is al founding partner van het Stedelijk Museum in Amsterdam en daarnaast zijn er diverse parallellen tussen Warhol en Audi. Evenals bij de Amerikaan speelt design in het oeuvre van Audi een hoofdrol. Warhol bleef in dat opzicht zijn eigen uitgangspunten altijd trouw, wat de grote herkenbaarheid van zijn werk verklaart. Niet alleen gisteren en vandaag, maar ook (over)morgen.

Andy Warhol is het icoon van de Pop Art, de kunststroming waarbij populaire (gebruiks)voorwerpen uit het dagelijks leven werden gereproduceerd. Door de opkomst en groei van de populaire cultuur in de jaren 60 gingen kunstenaars met andere ogen naar hun directe omgeving kijken. Warhol, ook beroemd vanwege zijn zilverkleurige pruik, legde alles wat hij zag vast op film, video en geluidsbanden. Diverse films van Warhol worden tijdens de expositie als bewegende schilderijen aan het publiek getoond.

Audi Audi
 
Websitewww.stedelijk.nl
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!