27 januari 2007
 

Seat Leon (2005 - 2012)

Shakira onthult Seat Leon Pies Descalzos in Berlijn

27 januari 2007 | Tijdens een persconferentie in de Max Schmeling Halle in Berlijn hebben Seat en Shakira de prijs gepresenteerd die centraal staat in de inzamelingsactie voor Shakiras eigen stichting, Pies Descalzos (Blote Voeten): een unieke Seat Leon met de toepasselijke naam Leon Pies Descalzos. Deze speciale Leon Pies Descalzos is binnenkort naast de Autosalon van Geneve ook op de AutoRAI 2007 te bewonderen.

"De steun aan Pies Descalzos is meer dan welkom", verklaarde Shakira tijdens de persconferentie. "De behoefte aan onderwijs en voedsel voor de kinderen in mijn geboorteland Colombia is zeer groot en ik vertrouw er op dat het initiatief van Seat een grote bijdrage zal leveren".

Seat Leon (2005 - 2012)

"Door onze steun te verlenen aan Shakiras stichting geven we blijk van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid", licht Erich Schmitt, president van Seat, toe. "We gebruiken onze omvangrijke advertentiecampagne in alle Europese landen die door Shakira worden aangedaan om de mogelijkheid te creeren geld te doneren aan Pies Descalzos".

De Leon Pies Descalzos werd door Seat in samenwerking met Shakira ontwikkeld. Tijdens het ontwerpproces fungeerde Shakira als consultant bij het bepalen van de kleuren en materialen. De basis Seat Leon Cupra is hierdoor veranderd in een unieke auto die slechts door één gelukkige is te winnen in de loterij aan het eind van de inzamelingsactie, in mei. Een belangrijk onderdeel van de designwijzigingen in de Leon Pies Descalzos is de carrosseriekleur, een unieke lila metallic lak. Deze kleur is tevens op diverse elementen in het interieur terug te vinden, waaronder in het dashboard en op de achterkant van de stoelen. Daarnaast zijn de standaard 18 inch wielen zwart gespoten. Het Pies Descalzos embleem (een blote voet) is verwerkt in de stoelen en op verschillende andere plaatsen op de buitenzijde van de auto.

Seat Leon (2005 - 2012)

De inzamelingsactie is gisteren gestart, parallel aan Shakira's eerste concert in Hamburg, als onderdeel van haar Europese Tour. De actie wordt gepromoot via alle communicatiekanalen die worden ingezet voor de omvangrijke advertentiecampagne die Seat heeft gelanceerd naar aanleiding van de samenwerking met Shakira. Op 15 mei loopt de campagne ten einde en begin juni wordt de Leon Pies Descalzos tijdens de Autoshow van Barcelona uitgereikt aan de winnaar.

Om kans te maken op de speciale Leon Cupra dienen deelnemers via de Seat-campagne geld te doneren aan Pies Descalzos. Enerzijds kan dat door een SMS te sturen naar een speciaal nummer per land en een euro te doneren, of door de Shakira/Seat website (www.catch-the-fever.com) te bezoeken, waar bezoekers ieder willekeurig bedrag kunnen storten via hun credit card.