6 december 2006
Ford C-MAX (2003 - 2010)

Ford C-MAX (2003 - 2010)

Ford Focus C-MAX ondergaat facelift

6 december 2006 | Dit jaar laat Ford op de autobeurs van Bologna voor het eerst de facelift van de C-MAX zien. De nieuwe Ford C-MAX heeft een volledig vernieuwde voorkant met daarin elementen van de nieuwe 'kinetic design'. Verder beschikt het model over een aangepast interieur plus een groot aantal nieuwe voorzieningen. De Europese introductie van de nieuwe C-MAX zal plaatsvinden in het voorjaar van 2007.

"Oorspronkelijk hebben wij deze auto op de markt gebracht als de Ford Focus C-MAX. We hebben er echter nu voor gekozen om het nieuwe model een eigen identiteit te geven die overeenkomt met de S-MAX", aldus Stephen Odell, Vice President Marketing, Sales and Service bij Ford Europa. "Sinds de introductie in 2003 speelt de Focus C-MAX een belangrijke rol in het Ford assortiment en wij verwachten dat dit ook zal gebeuren met dit nieuwe model dat zal worden verkocht onder de naam Ford C-MAX, lid van de Ford 'MAX'-familie".

De nieuwe Ford C-MAX zal op de autobeurs van Bologna zijn uitgerust met een uitgebreide carrosserieset om het sportieve karakter van deze 5-zits MAV (Multi Activity Vehicle) te benadrukken. "De hoeksteen van onze 'MAX'-strategie is de wens om onze klanten alle voorzieningen, ruimte en flexibiliteit van een gezinsauto te bieden, maar om de auto's tegelijkertijd zo te stylen dat ze opvallen en bovenal optimaal rijplezier bieden", zegt Odell. "Zowel de nieuwe C-MAX als de grotere S-MAX voldoen volledig aan dit concept veelzijdig, comfortabel en ruim, maar ook een genot om in te rijden".

Ford C-MAX (2003 - 2010)

De nieuwe Ford C-MAX heeft een nieuwe voorkant die elementen bezit van het 'kinetic design' en die verwantschap laat zien met de andere Ford people movers. De voorkant van showmodel dat in Bologna te zien zal zijn, bezit de opvallende luchtinlaten en de grote omgekeerd trapezoidale ondergrille die typerend zijn voor het kinetic design. De nieuwe verticale mistlampen zijn geïntegreerd in de onderkant van de nieuwe bumper die uit een stuk bestaat. Samen met de nieuwe koplampen zorgen zij voor een opvallende en sportieve uitstraling. Deze uitstraling wordt versterkt door de uit drie platen bestaande motorkap. Samen benadrukken deze elementen het gevoel van 'energie in beweging' dat zo kenmerkend is voor het kinetic design.

In de koplampen is nieuwe HID-verlichtingstechnologie toegepast. HID staat voor High Intensity Discharge en maakt gebruikt van zogenaamde light strips in plaats van traditionele lampjes. Fluorescerende buizen die lichtblauw worden verlicht, volgen de vorm van de koplampen en accentueren het aflopende profiel aan de voorkant. De achterkant van de C-MAX is voorzien van een nieuwe bumper en nieuwe LED-achterlichten die het geheel een strak aanzien verschaffen. De vollere voor- en achterbumper zijn lager opgehangen waardoor de auto vanuit elke hoek een sterke, strakke uitstraling heeft. Onder de bumper is een diffuser geplaatst ter versterking van het sportieve achteraanzicht van het model dat in Bologna zal worden getoond.

In de nieuwe C-MAX is het flexibele stoelsysteem behouden gebleven maar zijn het dashboard, de middenconsole en de portierbekleding vernieuwd. Hierbij is gebruikgemaakt van duurdere materialen. Nieuwe instrumenten lichten op in warm rood. De middenconsole gaat naadloos over in het dashboard. De console bevat bergruimte en is uitgerust met een extra aansluiting voor het audiosysteem waarop bijvoorbeeld een MP3-speler kan worden aangesloten. Verder is de C-MAX uitgerust met een ruimte besparende Z-vormige handremhendel.

Ford C-MAX (2003 - 2010)

Gedetailleerde informatie en technische gegevens voor de Ford C-MAX zullen in de aanloop naar de introductie in het voorjaar van 2007 bekend worden gemaakt.