31 oktober 2006
Volvo C30

Volvo C30

Volvo benoemt 30 hoofdredacteuren

31 oktober 2006 | Volvo Nederland heeft 30 hoofdredacteuren benoemd. Elk van deze groep gasthoofdredacteuren kan dit najaar zijn of haar eigen creatieve invulling geven aan het magazine "A Product of Free Will", dat in december zal verschijnen. Aanleiding voor deze bijzondere bladenactie is de introductie van de Volvo C30, een auto waarmee Volvo ook op designgebied een duidelijk statement wil maken.
Volvo C30

Het is voor het eerst dat op zo'n grote schaal gasthoofdredacteuren worden ingeschakeld bij een Nederlands blad. In principe kan iedereen meedingen naar een plek in het blad, maar Volvo wil hiermee vooral jonge designers, bladenmakers, fotografen, beeldend kunstenaars en schrijvers een kans geven zich op hun eigen wijze in print te uiten. Wie uiteindelijk zijn of haar eigen invulling mag geven aan A Product of Free Will wordt beslist door een vakjury die bestaat uit Barbara van Beukering (hoofdredactrice Volkskrant Magazine), Adriaan Monshouwer (directeur Hollandse Hoogte), Hans Verstraaten (voormalig hoofdredacteur van onder meer Nieuwe Revu, nu bladenmaker bij Readershouse/Hearst) en Huib de Vries namens Volvo Cars Nederland.

Volvo C30

Volvo betreedt met de C30 een voor het merk geheel nieuw marktsegment. Primaire doelgroep is de jonge professional in de stedelijke gebieden. Gezien deze voor Volvo nieuwe groep mensen wilde Volvo de auto al in een vroegtijdig stadium onder de aandacht te brengen. Dat gebeurde onder meer met een roadshow met een tweedimensionaal model van de auto, en nu dus met deze opmerkelijke magazinecampagne.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!