31 oktober 2006
 

Opel

Retrofit roetfilters met 500 euro subsidie bij Opel

31 oktober 2006 | Sinds 1 juli verschaft het kabinet subsidie op achteraf ingebouwde roetfilters voor personenauto's en bestelwagens met dieselmotor. Opel biedt nu verschillende achteraf in te bouwen roetfilters aan die voldoen aan de strikte eisen zoals die zijn opgesteld door de overheid. Na aftrek van de 500 euro vergt het achteraf inbouwen van een roetfilter nog slechts een beperkte investering.

Opel biedt achteraf in te bouwen roetfilters aan op de 1.3 CDTi- en de 1.7 CDTi-motoren op verschillende modellen. Daarnaast biedt Opels huistuner Irmscher Nederland roetfilters aan voor de 2.0 DTi en de 2.2 DTi in diverse personenauto's en voor de 1.9 DTi-motor in de Opel Vivaro bedrijfswagen. Hiermee kan een breed scala van Opel-dieselmotoren achteraf worden voorzien van een retrofit roetfilter. De mogelijke positieve effecten voor het milieu zijn daarmee aanzienlijk.

Opel

Alleen APK erkende bedrijven kunnen roetfilters inbouwen en de subsidie verstrekken. Het monteren van het door Opel aangeboden Diesel Partikel Filter (DPF) neemt gemiddeld gezien minder dan 40 minuten in beslag. Daarmee wordt het achteraf inbouwen van een roetfilter zowel uit financieel als uit praktisch oogpunt zeer laagdrempelig.

Aangezien de Opel-dealer het subsidiebedrag voorfinanciert en de subsidie vervolgens claimt, strijkt de consument direct het voordeel op zonder hinder te ondervinden van de praktische afwikkeling van de subsidieaanvraag.

Opel Opel
 
Websitewww.opel.nl
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!