26 oktober 2006
 

Fiat

Nieuw logo voor Fiat

26 oktober 2006 | De laatste maanden is hard gewerkt aan een nieuwe strategie bij Fiat. Dit wordt onderstreept door de vele nieuwe modellen die zijn gepresenteerd: van de Croma tot de Grande Punto, de Panda, de Sedici en de binnenkort te verschijnen nieuwe Bravo. Als extra stimulans heeft Fiat nu ook een nieuw logo.

Het logo is ontworpen door RobilantAssociati (een gespecialiseerd Brand Advisors & Strategic Design bureau) in samenwerking met het Centro Stile Fiat. Het nieuwe symbool is afgeleid van het schild dat pronkte op de voorkant van de Fiat-modellen tussen 1931 en 1968, met de naam Fiat -in verticaal uitgerekte letters- tegen een robijnrode achtergrond, omrand door een rond chromen frame. Het driedimensionale effect straalt volgens de bedenkers technologie, Italiaans design, dynamiek en een sterke persoonlijkheid uit en is tevens een eerbetoon aan het ronde logo (witte Fiat-letters tegen een rode achtergrond en met een lauwerkrans omringd) dat jarenlang symbool stond voor Fiats modellen.

Fiat

Het krachtige nieuwe logo vertegenwoordigt verandering, een teken uit het verleden gestoken in een modern jasje. Precies waar Fiat vandaag de dag voor staat; een merk gericht op toekomstige uitdagingen maar dat ook trots is op haar historie. De twee hoofdelementen van het logo (de schildvorm en de rode kleur) roepen direct herinneringen op aan de Fiat 524 uit 1931, de eerste Fiat die het rechthoekige logo gebruikte dat pronkte op een nieuwe grille, in de vorm van een schild met verticale elementen.

Fiat
 
Websitewww.fiat.nl
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!