26 oktober 2006
Citroen C-Crosser

Citroen C-Crosser

Citroen introduceert C-Crosser

26 oktober 2006 | Citroen introduceert in de zomer van 2007 de C-Crosser. De C-Crosser is direct herkenbaar als een echte Citroen. De opvallend geplaatste, verchroomde double chevron en de gestroomlijnde vorm van de koplampunits zijn herkenbare designdetails van recent geïntroduceerde modellen van het merk.

De styling van de C-Crosser legt met gewelfde bumpers en wielkasten de nadruk op zijn robuuste karakter, en met talloze verchroomde details op zijn elegante uiterlijk. Het vloeiende profiel en de scherp aflopende daklijn weerspiegelen het dynamische karakter van de C-Crosser. Met zijn vloeiende lijnen en elegante proporties (4,64 m lang, 1,81 m breed en 1,73 m hoog, inclusief dakrails) combineert de C-Crosser een sportief uiterlijk met een royaal interieur.

Citroen C-Crosser

Bij zijn introductie is de C-Crosser leverbaar met een nieuwe 2.2 HDi dieselmotor die via een handgeschakelde zesversnellingsbak een vermogen van 156 DIN pk (115 EEC kW) en 380 Nm overbrengt. Deze dieselmotor is standaard voorzien van een roetfilter en is ook geschikt voor gebruik van 30% biobrandstof (Diester). De aandrijflijn van de C-Crosser biedt bestuurders de keuze tussen drie instellingen, afhankelijk van de rijomstandigheden en de eigen rijstijl: vierwielaandrijving, tweewielaandrijving en een lock-instelling voor situaties waarin de wielen weinig grip hebben. De verschillende instellingen kunnen worden geselecteerd met de daarvoor bestemde schakelaar achter de versnellingspook.

Gebruikers kunnen het interieur op hun wensen afstemmen. De auto biedt plaats aan maximaal zeven personen, met een derde zitrij die desgewenst volledig onder de vloer kan worden opgeborgen. De tweede zitrij is verschuifbaar, voor meer zitcomfort of een grotere laadruimte. Met behulp van twee schakelaars in de laadruimte kan de tweede zitrij in een verhouding 2/3-1/3 elektrisch worden neergeklapt. Met de zitplaatsen weggeklapt ontstaat een enorme, volledig vlakke laadvloer. Nog een voordeel is dat de achterklep van de C-Crosser in twee delen opengaat. Het onderste gedeelte is berekend op een belasting van maximaal 200 kilo, waardoor inladen van grote en zware voorwerpen makkelijker is. Ook kan de achterklap dienen als zitje.