3 oktober 2006
Lancia Ypsilon (2003 - 2011)

Lancia Ypsilon (2003 - 2011)

Stefano Gabbana ontdekt de Lancia Ypsilon

3 oktober 2006 | De Italiaanse modeontwerper Stefano Gabbana had aangegeven graag te gaan acteren. Lancia geeft hem die kans in een korte film over de onthulling van de nieuwe Ypsilon.

Het Internationale Film Festival van Venetie vormde het toneel voor het debuut van de Nieuwe Ypsilon, de eerste stap naar de toekomst van het 100 jarige Lancia. De Nieuwe Ypsilon combineert elegantie met temperament, twee aspecten die de eerste eeuw van Lancia hebben gekenmerkt en tevens de richtlijn vormen voor de toekomst van het merk. Het zijn juist deze waarden waarop de communicatie strategie is gebaseerd, evenals de keuze voor Stefano Gabbano, een van de belangrijkste vertegenwoordigers van de Italiaanse mode en creativiteit, als hoofdrolspeler in een korte film over de ontdekking van de Nieuwe Lancia Ypsilon.

Lancia Ypsilon (2003 - 2011)

Lancias huisreclamebureau Armando Testa is verantwoordelijk voor de film die o.a. regisseur Ago Panini en post-producer Buf Pariggi (Batman, Alexander, Harry Potter, Fight Club) bereid vonden mee te werken aan het acteerdebuut van Stefano Gabbana. De film valt niet alleen op vanwege de hoofdrolspelers, maar tevens door de special effects, de zuivere fotografie en, door het speciale lichtgebruik, de afwezigheid van kleur.

Naast Gabbana is er een hoofdrol weggelegd voor een klassieke Lancia Ardea. Nadat de ontwerper de auto aandachtig heeft bekeken begint hij in woeste razernij plaatwerk van de klassieker te rukken. Dat blijkt niet zonder reden, want onder de huid van de oldtimer blijkt de fonkelnieuwe Lancia Ypsilon verborgen. Met de eindslogan "new Ypsilon, for very Ypsilon people" eindigt het eerste acteerwerk van de Italiaanse modeontwerper en begint een nieuw tijdperk voor Lancia die hiermee 100 nieuwe jaren elegantie en temperament inluiden.

Lancia Ypsilon (2003 - 2011)

De commercial wordt uitgezonden met een lengte van 15 en 30 seconden op alle (Italiaans) nationale zenders. Ook is er een speciale bioscoopversie die 60 seconden duurt. Uiteraard is er ook een print campagne met Stefano Gabbana en de Nieuwe Ypsilon in de hoofdrol.