20 september 2006
Volvo C30

Volvo C30

Volvo op pad met tweedimensionale C30

20 september 2006 | Volvo start met een opvallende campagne rond de nieuwe Volvo C30, onder de noemer "Product of Free Will". Centraal staat het idee dat ieder voor zich uitmaakt wat hij of zij van de auto vindt. Volvo dringt niets op. Start van de campagne is een roadshow met een levensgroot, tweedimensionaal model van de nieuwe compacte Volvo langs de grote steden.

Volvo betreedt met de C30 een voor het merk geheel nieuw marktsegment. De C30 gaat vooral concurreren met de BMW 1-serie, de Audi A3, de Volkswagen Golf en de Mini. Primaire doelgroep is de jonge professional in de stedelijke gebieden. Gezien deze voor Volvo nieuwe groep mensen, wilde Volvo Nederland de auto al in een vroegtijdig stadium onder de aandacht te brengen. Omdat de auto pas eind september wordt onthuld op de Autosalon van Parijs en begin november de eerste auto's in Nederland arriveren, koos men ervoor alvast op pad te gaan met een tweedimensionaal model van de C30.

Volvo C30

Consumenten kunnen zich laten fotograferen bij de C30. Men krijgt de fotos direct mee; de volgende dag zijn de fotos online op Productoffreewill.nl, inclusief mail-optie. De roadshow zal later dit jaar worden voortgezet met echte auto's. Voor het zover is worden de komende weken nog enkele opmerkelijke elementen aan de campagne toegevoegd. De C30 staat naar verwachting medio december bij de Volvo-dealers.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!