12 augustus 2001
 

Toyota

Toyota gaat samenwerking aan met entertainment gigant

12 augustus 2001 | In de Verenigde Staten is Toyota Motor Sales (TMS) een marketingalliantie aangegaan met de Amerikaanse filmgigant Universal Studios. De overeenkomst, waarmee enkele tientallen miljoenen dollars zijn gemoeid, is de grootste die een autofabrikant ooit met een entertainmentbedrijf heeft gesloten en bezorgt Toyota de Titel 'Offcial Car' van Universal Studios. Voor Toyota ontstaat hiermee de mogelijkheid om haarproducten een rol te laten spelen in onder meer speelfilms, televisieprogramma's en interactieve spelletjes. Ook sponsorovereenkomsten met themaparken van het entertainmentbedrijf behoren tot de mogelijkheden.

Er zullen in de toekomst talloze kansen ontstaan waarmee de samenwerking tussen Toyota en Universal Studios haar vruchten afwerpt. Gaat het om adverteren dan kan Toyota gebruik gaan maken van de filmsterren uit de Universal Studios. Ook kan 'product placement' worden toegepast, waarbij Toyota's een rol spelen in films, home video's en DVD's. Er kunnen uiteenlopende 'incentives' voor consumenten worden ontwikkeld, zoals speciaal samengestelde cd's met muziek uit de producties van het mediabedrijf. Daarnaast zijn sponsorovereenkomsten met de talloze themaparken van de entertainer mogelijk, zoals het park 'Back to the Future The Ride' in Hollywood of 'Port Aventura' in Spanje.

Toyota Motor Sales is distributeur van Toyota in de Verenigde Staten en dochtermaatschappij van Toyota Motor Corporation in Japan. De Amerikaanse Toyota-organisatie verkocht de afgelopen elf jaar in de Verenigde Staten meer dan 1 miljoen auto's per jaar.

 
Websitewww.toyota.nl
Deel via