5 juli 2006
Volkswagen Polo (2002 - 2009)

Volkswagen Polo (2002 - 2009)

Nieuwe motoren en zestraps automaat voor de Volkswagen Polo

5 juli 2006 | De Volkswagen Polo ondergaat enkele wijzigingen op motorisch gebied. Zo is het dieselroetfilter (DRF) nu voor vrijwel alle dieseluitvoeringen beschikbaar. De 1.4 16V benzinemotor wordt vervangen door een 1.6-liter. Deze nieuwe motor is ook beschikbaar in combinatie met een zestraps automaat. De basis-1.4 16V krijgt extra vermogen.

Het aanbod van dieselroetfilters wordt bij de Polo uitgebreid. Zo zijn de 1.4 TDI-modellen met 51 kW/70 pk en 59 kW/80 pk nu ook uitgerust met een DRF en dat geldt eveneens voor de 1.9 TDI met 74 kW/100 pk. Het DRF is leverbaar tegen een meerprijs van 250 euro (inclusief 600 euro milieusubsidie). Het dieselroetfilter is standaard op de Volkswagen Polo BlueMotion die in de standaarduitvoering een A-label krijgt. De dieseluitvoeringen van de Volkswagen CrossPolo kunnen naar verwachting vanaf eind dit jaar worden geleverd met een DRF.

Volkswagen Polo (2002 - 2009)

De Polo met DRF is er vanaf 18.550 euro inclusief btw en bpm (Trendline 1.4 TDI DRF 51 kW/70 pk).

De populairste Polo-benzinemotor van Nederland, de 1.4 16V, krijgt er 5 pk bij waardoor het totaal op 80 pk komt. De 1.4 16V met 74 kW/100 pk maakt plaats voor een nieuwe 1.6 16V met 105 pk. Deze motor is beschikbaar voor alle uitvoeringsniveau's (behalve de Volkswagen Polo GTI). Hij is standaard aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak gekoppeld, maar tegen een meerprijs van 1.600 euro is hij ook leverbaar met een zestraps automaat.

Volkswagen Polo (2002 - 2009)

De Polo met de verbeterde 1.4 16V is er vanaf 15.725 euro (1.4 16V Trendline) en met de nieuwe 1.6 16V is hij leverbaar vanaf 17.260 euro (1.6 16V Trendline).

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!