2 juni 2006
 

Renault Espace (2002 - 2013)

Renault Espace nu ook met V6 dieselmotor

2 juni 2006 | Als marktleider in het segment van de monospace, speelt Renault ook op technisch vlak een belangrijke rol met de vernieuwde Espace. Pronkstuk op dieselgebied is de 3.0 dCi V6 met een vermogen van 180 pk en een koppel van 400 Nm bij 1.800 toeren per minuut. Deze motor is gekoppeld aan een proactieve automatische zesversnellingsbak met sequentiele bediening.

De onlangs vernieuwde Espace is onder meer te herkennen aan zijn gestileerde front, de nieuwe kleurstellingen in het interieur en de andere achterlichtunits. Zoals gebruikelijk biedt Renault voor de Espace en de Grand Espace een breed scala aan uitrustingsniveaus en interieurambiances, zodat iedere klant een auto kan samenstellen die volledig op zijn of haar smaak is toegespitst. Ook op motorisch gebied. Voor hen die de top op dieselgebied wensen, heeft Renault de zescilinder 3.0 dCi verbeterd.

Renault Espace (2002 - 2013)

Ten opzichte van zijn voorganger levert de nieuwe 3.0 dCi met zijn 400 Nm bij 1.800 toeren per minuut 50 Nm meer koppel. Het vermogen is met 133 kW/180 pk gelijk gebleven. Dankzij een turbo met variabele geometrie en aanpassing van de inspuiting levert deze V6 souplesse en aansprekende prestaties. Zo accelereert de Espace met deze motor in 9,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/uur en bedraagt het gecombineerde verbruik 9,4 l/100 km.

Het vermogen van de 3.0 dCi wordt via een proactieve zestrapsautomaat met sequentiele bediening naar de voorwielen overgebracht. Daarbij houdt deze transmissie rekening met de rijomstandigheden door bijvoorbeeld terug te schakelen tijdens het afremmen en de ingeschakelde versnelling vast te houden bij het snel loslaten van het gaspedaal. Met de sequentiele bediening kan de bestuurder ook zelf schakelen.

Renault Espace (2002 - 2013)

De Renault Espace is in combinatie met de 3.0 dCi V6 alleen leverbaar als Initiale en is er vanaf 63.440 euro. De Grand Espace is er als 3.0 dCi V6 vanaf 65.255 euro.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!