10 april 2006
 

Opel

Opel organiseert opnieuw grootse proefrittencampagne

10 april 2006 | Opel pakt opnieuw uit met een grootse proefrittencampagne. In vervolg op de Mega Test Drive van vorig jaar staan van april tot en met juni de Opel Corsa, Meriva, Astra, Zafira, Vectra en Signum ter beschikking aan geïnteresseerde klanten, voor een driedaagse proefrit. De autos worden beschikbaar gesteld voor een periode van drie dagen en maximaal 300 kilometer.

In 2005 verraste Opel voor het eerst met dit onconventionele marketingconcept. Alain Visser, Executive Director European Marketing van Opel, over deze nieuwe Mega Test Drive campagne: "We willen de kwaliteit, veelzijdigheid en dynamiek van de huidige Opel-modellen tastbaar maken en zo het vertrouwen in ons merk en onze producten versterken. Rijplezier komt niet via een brochure; kwaliteit en veelzijdigheid ervaar je niet door televisiespotjes. Daarom willen we de Europese bestuurders massaal achter het stuur van onze Opels krijgen".

De eerste Mega Test Drive was in Nederland in drie maanden tijd met bijna 8.000 uitgevoerde proefritten een voltreffer. Bijna 98% van de berijders was bijzonder tevreden over het initiatief; zij gaven de Opel-dealers in Nederland een waarderingscijfer van 7,7. Ook gaf 95% aan dat de proefrit een positieve invloed had gehad op het beeld dat ze hadden van het merk Opel. Bijna 60% van de deelnemers bezat op het moment van de proefrit een auto van een ander merk. In heel Europa testten 550.000 geïnteresseerden toen 35.000 wagens.

Opel

Voor de nieuwe proefrittencampagne gelden enkele randvoorwaarden: de berijder moet ouder zijn dan 25 jaar, woonachtig zijn in Nederland en in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Bovendien dient het beproefde model weer ingeleverd te worden met een volle tank.

Gekoppeld aan deze grootschalige Mega Test Drive-campagne biedt Opel klanten die hun auto achterlaten de mogelijkheid deze gratis op tien cruciale punten te laten controleren. Elke klant die het eventuele reparatieadvies dat daaruit voortvloeit laat uitvoeren krijgt gratis een voorjaars-autopakket, dat bestaat uit diverse onderhoudsmaterialen. Bovendien kan tijdens de Mega Test Drive-periode elke deelnemer gebruik maken van 15% extra voordeel op Irmscher-accessoires.

Opel
 
Websitewww.opel.nl
Deel via