18 september 2002
 

Peugeot Experience Center

peugeot experience opent deuren voor publiek

18 september 2002 | In het afgelopen jaar werd er, na jaren van voorbereiding en studie, direct aan de snelweg A2 bij Breukelen gebouwd aan het nieuwe productadviescentrum "Peugeot Experience" van Peugeot Nederland N.V. Eind juli 2002 werd het futuristisch ogende pand opgeleverd. Het in Peugeot blauw gekleurde gebouw met de imposante glazen entree was ver voor deze oplevering al een herkenbaar object.

Het complex heeft een totaal vloeroppervlak van 6000 m2 en zal in totaal circa 130 auto's, vele accessoires, Peugeot scooters, Peugeot fietsen, 15 medewerkers en een schat aan informatie huisvesten. De combinatie van een complete expositie, een productadvies, een gunstige locatie en een via de dealer aan te vragen proefrit zal een verhoging van de naambekendheid van het merk Peugeot moeten realiseren. Tevens zal het nieuwe centrum bij moeten dragen aan het benadrukken van de Peugeot-merkwaarden zoals stijl, dynamiek, zekerheid en innovatie. Daarmee dient dit centrum als perfecte ondersteuning van de activiteiten van de Peugeot-dealerorganisatie.

Bezoekers van "Peugeot Experience" kunnen vanaf vrijdag 20 september 2002 terecht voor informatie over alle modellen en over het merk, voor het bekijken van het gamma van Peugeot personen- en bedrijfswagens en voor een bij een Peugeot-dealer aangevraagde proefrit in één van de 80 Peugeot demonstratieauto's. In het centrum zal geen verkoop plaatsvinden.

Peugeot Experience Center

"Peugeot Experience" is een nieuw concept binnen de Nederlandse autobranche. De marktsituatie binnen deze branche is aan continue wijzigingen onderhevig. Marktverhoudingen verschuiven, grensvervaging is in toenemende mate aanwezig en innovaties, introducties en presentaties van nieuwe modellen volgen elkaar in rap tempo op. Daarnaast is er een toenemende consumentenbehoefte aan direct en persoonlijk contact te bespeuren. Klanten oriënteren zich tegenwoordig met name via Internet in alle vrijheid steeds uitvoeriger over het merk en haar producten. "Peugeot Experience" biedt de consument een extra middel voor dat oriëntatieproces.

De bedrijfsbrede strategie van Automobiles Peugeot speelt met het concept "Peugeot Experience" zo veel mogelijk in op de genoemde marktontwikkelingen. Naast alle bestaande initiatieven, zoals bijvoorbeeld "Peugeot Avenue", dat aan de Champs Elysees in Parijs en aan Unter den Linden in Berlijn gevestigd is, en de inzet van nieuwe marketingprogramma's is de lancering van het concept "Peugeot Experience" een van de nieuwe middelen die aan de Peugeot dealerorganisatie ter beschikking staan om te reageren op veranderingen van de automarkt.

Peugeot Experience Center
 
Websitewww.peugeot.nl
Deel via