16 februari 2006
 

Opel

Opel-showrooms toneel voor sollicitatie gesprekken Calco IT

16 februari 2006 | Onder de noemer "Gezonde toekomst in de ICT" start het Amersfoortse informatietechnologiebedrijf Calco een wervingscampagne die zich volledig afspeelt in de showrooms van Opel-dealerbedrijven. Calco is deze campagne gestart om het huidige en toekomstige tekort aan IT-personeel het hoofd te bieden. De verrassende locatie voor de sollicitatiegesprekken moet een stimulans zijn voor potentiele kandidaten; bij aanstelling kunnen ze direct in de nieuwe leaseauto wegrijden.

De bijzondere wervingscampagne houdt in dat sollicitanten bij participerende Opel-dealerbedrijven de sollicitatieprocedure van Calco zullen doorlopen. De sollicitatieprocedure bestaat uit een analytische test en een persoonlijk gesprek waarin Calco onder meer een beeld schetst van haar projecten en detacheringactiviteiten. Vervolgens onderzoekt Calco in hoeverre de wensen en ervaringen van kandidaten daar op aansluiten. Is dat het geval, dan kan de nieuwe werknemer na het ondertekenen van de arbeidsovereenkomst direct in een nieuwe leaseauto wegrijden.

Opel

Volgens Marco de Bos, marketing manager bij General Motors Nederland, is deze samenwerking Opel op het lijf geschreven. "Aansprekende en onderscheidende activiteiten, die de vernieuwingsdrang van het merk Opel ondersteunen, schuwen wij nooit. Het is natuurlijk mooi meegenomen dat wij hiermee een aantal auto's zullen verkopen, maar voorop staat het unieke karakter van de actie, waarmee Opel op een verrassende wijze voor het voetlicht komt".

Calco IT is een dienstverlenende onderneming die zich richt op IT-detachering en IT-projecten. De opdrachten en projecten bevinden zich vooral op het gebied van software ontwikkeling, kwaliteitszorg en infrastructureel management. Calco bestaat ruim twee jaar en is daarmee een jonge speler binnen de ICT-branche. Om haar doelstellingen voor de komende jaren te realiseren is Calco naarstig op zoek naar goede IT-professionals; voor het komende jaar gaat dat om 50 tot 100 nieuwe werknemers. De komende vier jaar voorziet Calco door te groeien naar omstreeks 1.000 werknemers.

Opel

Van 25 februari tot en met 7 oktober zullen de wervingscampagnes plaatsvinden. Er is bewust voor zaterdagen gekozen; dit houdt het laagdrempelig en waarborgt een snelle afronding. De wervingscampagnes zullen plaatsvinden bij verschillende Opel-dealerbedrijven verspreid door het hele land.

Opel Opel
 
Websitewww.calco-it.nl
Deel via