7 september 2005
Ford Focus (2005 - 2011)

Ford Focus (2005 - 2011)

Ford Focus en Focus C-MAX nu ook met CVT

7 september 2005 | De Ford Focus en de daarop gebaseerde midi-MPV Focus C-MAX zijn met onmiddellijke ingang ook verkrijgbaar met de traploze transmissie Durashift CVT. Deze Continuously Variable Transmission haalt het beste uit de motor, dankzij de mogelijkheid onder alle omstandigheden de ideale overbrengingsverhouding te kunnen kiezen.

De Durashift CVT van Ford is een elektronisch bestuurde transmissie die de bestuurder laat kiezen uit een volautomatische stand of sequentiele 'Tiptronic'-schakelingen. De CVT transmissie is nu beschikbaar op de Ford Focus met 1.6 liter TDCi dieselmotor met 109 pk (80 kW). Op de Ford Focus C-MAX is de Durashift CVT, behalve met dezelfde 1.6 liter commonrail dieselmotor, eveneens leverbaar in combinatie met de 1.8 liter Duratec benzinemotor met een vermogen van 125 pk (92 kW).

Ford Focus (2005 - 2011)

Hoewel de Durashift volledig traploos is, simuleert hij in de Tiptronic-stand een handgeschakelde transmissie met zeven versnellingen vooruit. Hij is bedoeld voor bestuurders die iets meer controle over de auto willen, of de indruk willen hebben met een normale bak onderweg te zijn. In de automatische modus levert het traploze CVT-systeem een altijd soepele acceleratie, ongeacht de beginsnelheid.

De meerprijs voor Fords Durashift CVT bedraagt tijdelijk € 995. Deze tijdelijke voordelige prijs geldt ook voor alle andere automatische transmissies op de Fiesta, Fusion, Focus, Focus C-MAX, Mondeo en Galaxy. Het betreft een actie in het kader van de Ford Champions, en geldt voor auto's die in de periode van 1 oktober 2005 t/m 31 januari 2006 geregistreerd worden. Uiteraard blijft de CVT ook na die tijd leverbaar.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!