19 augustus 2005
Peugeot 206

Peugeot 206

Peugeot 206 aangepast voor modeljaar 2006

19 augustus 2005 | De Peugeot 206 is aangepast voor modeljaar 2006, dat vanaf november 2005 in de showroom staat. Het gamma is aangepast met twee nieuwe uitvoeringen en een sterkere basismotorisering.

Nieuw aan de basis van het 206-gamma is de 206 One-line. Met dezelfde standaarduitrusting als de huidige X-design, maar ook een nieuwe bekleding met keuze uit twee tinten en een 1.4 liter (75 pk) benzinemotor of een 70pk 1.4 HDi. De 206 One-line 1.4 75pk kost straks € 12.490,- en wordt geleverd als driedeurs, vijfdeurs of als vijfdeurs SW.

Peugeot 206

De nieuwe 206 XS-line combineert de X-line en de XS. Aan de buitenzijde is dit model herkenbaar aan een sportbumper voor met mistlampen en een antenne achterop het dak. Het interieur is voorzien van sportstoelen uit de XS en nieuwe bekleding Zena in meerdere grijstinten met een brede lichtgrijze of rode bies op rugleuning en zitting. De XS-line is leverbaar met dezelfde motoren als de One-line, met daarbij ook nog de 110 pk 1.6-16v benzinemotor. Ook de XS-line is leverbaar als driedeurs, vijfdeurs of als vijfdeurs SW. Een driedeurs 206 XS-line met de 75 pk 1.4 benzinemotor gaat € 14.550,- kosten.

De basis van de 206 Air-line is voortaan de nieuwe XS-line. Met een meerprijs van € 300, ten opzichte van de XS-line biedt deze versie airconditioning, een radio/CD-speler, bumpers en stootlijsten in carrosseriekleur en elektrisch bedienbare buitenspiegels. Ook heeft de Air-line ook een aluminium tankdop en een verchroomd uitlaatsierstuk (op 3- en 5-deurs) dan wel verchroomde dakrails (SW). Naast de genoemde motoren van de XS-line is de 206 Air-line tevens leverbaar met een 90 pk 1.4-16V benzinemotor en kan de 1.6-16v benzine met een automaat geleverd worden. Wie op de 206 Air-line 1.4-16V of 1.6-16V lichtmetalen velgen bestelt, ontvangt tevens een speciaal interieurpakket met enkele opvallende chroom en aluminium accenten en een meer leer bekleed stuurwiel en pookhoes.

Peugeot 206

De 206 Quiksilver gaat ongewijzigd 2006 in, maar dit model is tevens leverbaar met de 1.6-16v HDiF -dieselmotor met FAP-roetfilter. Op deze auto en praktisch alle andere Peugeot-modellen met FAP-roetfilter geeft de overheid een BPM-subsidie van € 600,.

Op de Gentry, de Griffe, de RC en het al eerder aangepaste CC-gamma zijn verder geen wijzigingen te melden. Bij de motorisaties zijn de 60pk 1.1 benzinemotor en de 138pk 2.0 benzinemotor vervallen. De plaats van de 2.0 HDi (90 pk) wordt ingenomen door de 1.6 HDiF 16V (110 pk) met FAP-roetfilter.