26 augustus 2002
 

Maybach

maybach opent center of excellence

26 augustus 2002 | Amper tien maanden nadat de eerste steen is gelegd, heeft DaimlerChrysler onlangs het nieuwe Maybach Center of Excellence geopend bij haar productielocatie in Sindelfingen. Met de nieuwbouw is een investering gemoeid van circa 10 miljoen euro en wordt het bestaande Mercedes-Benz Kundencenter met ruim 2.200 m2 vloeroppervlak uitgebreid. Het nieuwe complex biedt onder meer plaats aan het nieuwe Maybach-atelier, dat de voorwaarden schept voor individuele klantenservice. Het Center of Excellence van Maybach fungeert tegelijkertijd als hoofdkantoor voor de internationale Maybach-organisatie, die vooralsnog een netwerk van 25 Maybach Centers in Europa, Azie en Amerika omvat.

Met zijn bijzondere architectuur en exclusieve inrichting met de allermodernste communicatiemiddelen vormt het Maybach-atelier volgens de fabrikant een afspiegeling van de wereld van dit luxemerk. Hiervan kunnen klanten, die niet in de gelegenheid zijn om zelf langs te komen, ook genieten. Met behulp van videoconferencing kan de koper vanuit een Maybach Center informatie over de aanschaf en uitrusting van zijn luxe limousine inwinnen bij het Center of Excellence. Deze service onderstreept hoe consequent de fabrikant zijn dienstverleningsfilosofie in praktijk brengt. Klanten die bij het Center of Excellence informatie inwinnen en hun limousine in het Maybach-atelier naar eigen voorkeuren willen laten configureren, worden daar door hun persoonlijk adviseur, de Personal Liaison Manager (PLM), ontvangen en bijgestaan. De zorgvuldig gekozen ambiance van het nieuwe centrum moet garant staan voor een aangename gespreksomgeving.

Maybach

De klant kan vervolgens kennismaken met de luxe limousines aan de hand van demo-modellen die in diverse uitvoeringen worden getoond, zoals ook in de meeste Maybach Centers het geval is. In het Maybach-atelier in Sindelfingen staan te allen tijde vier nieuwe Maybach-modellen klaar. Op draaiplateaus worden een Maybach 62 en een Maybach 57 gepresenteerd, terwijl de overige twee exemplaren, eveneens een Maybach 62 en een Maybach 57, ter beschikking staan voor het maken van een proefrit.

Behalve op het gebied van productontwikkeling profiteert Maybach ook wat verkooporganisatie betreft van de mogelijkheden van het merk Mercedes-Benz. Zo staat bijvoorbeeld wereldwijd het volledige Mercedes-Benz netwerk ter beschikking en fungeren de circa 6.000 dealers als een mogelijk eerste aanspreekpunt voor potentiele Maybach-klanten. Deze dealers kunnen eventueel het contact met de Personal Liaison Manager (PLM), dan wel met het Maybach Center in het betreffende gebied tot stand brengen.

Maybach
 
Websitewww.maybach.nl
Deel via