9 juli 2005
Mazda 5 (2005 - 2010)

Mazda 5 (2005 - 2010)

Mazda introduceert digitaal onderhoudsboekje

9 juli 2005 | Mazda is het eerste automerk dat het traditionele serviceboekje vervangt door een digitale versie. Vanaf de lancering van de Mazda5 in Nederland, zijn alle modellen van dit type voorzien van zo'n Digitaal Serviceboekje (DSB). De komende maanden zal dit digitale document ook geintroduceerd worden bij de komst van de Mazda5 op de andere Europese markten.

Het DSB van Mazda biedt alle dealers en erkend reparateurs van het merk Mazda de mogelijkheid om via een centrale en beveiligde database inzicht te krijgen in het onderhoud van de betreffende auto. Na een onderhoudsbeurt worden de gegevens van de auto in het systeem geactualiseerd. Wanneer de klant zijn auto weer in ontvangst neemt krijgt hij tevens een complete uitdraai uit het serviceregister overhandigd om al dan niet zelf te bewaren.

Mazda 5 (2005 - 2010)

Het DSB biedt de klant een aantal voordelen:

  • Op elk moment is er van de auto een betrouwbare en volledige onderhoudshistorie voorhanden, wat tevens de restwaarde van de auto verhoogt;
  • Het zorgt voor een snelle controle van de service-intervals;
  • Uitgebreide servicetaken die in het verleden in de traditionele serviceboekjes niet altijd zorgvuldig werden vastgelegd (zoals bijvoorbeeld het vervangen van het filter van de automatische airconditioning), kunnen nu gemakkelijk worden opgespoord. Tevens wordt dubbel werk voorkomen, wat de klant weer extra kosten scheelt.

"Ons Digitaal Serviceboekje maakt het de eigenaren van een Mazda5 een stuk makkelijker" aldus Herman Brouwer, Manager Technical Services van de Mazda-importeur in Nederland. "In feite stellen wij nu een compleet digitale servicehistorie samen van iedere auto, die wij tevens zorgvuldig voor de klant bewaren in een gecentraliseerd en beveiligd systeem".