9 juni 2005
 

Maserati

20.000 auto's gebouwd door het nieuwe Maserati

9 juni 2005 | Maserati heeft een belangrijke mijlpaal bereikt in haar bestaan als autoproducent. Sinds het opstarten van het nieuwe Maserati zijn er 20.000 auto's van de productielijn gerold. Het nieuwe tijdperk begon in 1997, toen het historische Modena onderdeel werd van Ferrari voordat het merk eerder dit jaar weer terug ging naar Fiat.

De twintigduizendste Maserati is een Quattroporte in de kleur Touring Grey, bestemd voor de Amerikaanse markt. De Verenigde Staten is de grootste markt voor Maserati en neemt 30% van de verkopen wereldwijd voor haar rekening.

Maserati

Nadat vorig jaar al een uitstekend verkoopsucces werd geboekt met een stijging van 60% ten opzichte van het jaar ervoor, dankzij een wereldwijde verkoop van 4.600 eenheden, vertonen de eerste maanden van 2005 dezelfde positieve trend. Het succes komt in de eerste plaats voor rekening van de Quattroporte.

Het bereiken van de verkoopmijlpaal van 20.000 stuks gebeurt op een moment dat Maserati snel groeit, en is zelfs nog opmerkelijker omdat de productieresultaten ook een positieve invloed hebben op de omzet. Zoals K.H. Kalbfell, Maserati's CEO, benadrukt: "Het succes van het merk gaat nauw samen met het feit dat de klanten hun auto's tot in het kleinste detail volledig af kunnen stemmen op hun individuele voorkeuren dankzij het Officine Alfieri Maserati programma, dat een keur aan combinaties en opties biedt. De naam zelf stamt af van de originele aanduiding van de fabriek. Onze auto's worden alleen dan pas afgeleverd als ermee is testgereden en iedere auto apart wordt beoordeeld op het voldoen aan de kwaliteitsnormen".

Maserati

Het commerciele succes van Maserati is gebaseerd op de intensieve werkzaamheden die de laatste jaren zijn uitgevoerd. Het ontwerp en de technologie van de producten, de ontwikkeling van het distributienetwerk, de state of the art productietechnieken en het voortdurend bewaken van het kwaliteitsproces waren de primaire doelstellingen van Maserati. Dit heeft geleid tot een hoog kwaliteitsniveau en een grote klantentevredenheid. Nog in 1998 verkocht Maserati slechts minder dan 700 auto's per jaar en het merk was internationaal maar aanwezig in 20 landen. Er was geen enkele vertegenwoordiging op de zo belangrijke Noord Amerikaanse markt.

Het huidige succes is echter vooral te danken aan de lancering van de nieuwe Quattroporte en GranSport uitvoeringen. Daarnaast verschenen er limited edition versies, waaronder de MC12 (50 eenheden) en de Spyder 90th Anniversary (180 eenheden). Even belangrijk was de ontwikkeling en het organiseren van dealer netwerken in 56 internationale landen, waaronder Rusland en China.

Maserati Maserati
 
Websitewww.maserati.com
Deel via