20 mei 2005
Peugeot 206 CC

Peugeot 206 CC

Peugeot 206 CC nu ook als diesel

20 mei 2005 | In de herfst van 2000 introduceerde Peugeot op de 206 een nieuw concept, de Coupe-Cabriolet. De 206 CC kan nu nog meer potentiele klanten bereiken door de introductie van de HdiF, een dieselversie met roetfilter.

De 1.6-16V HDiF-motor met een vermogen van 80 kW en een koppel van 240 Nm bij 1.750 tr/min (260 Nm met overboost) past in het oorspronkelijke concept van de 206 CC. Een cabrioletrijder houdt van frisse lucht en daaraan levert het standaard roetfilter van deze moderne HDiF-motor een belangrijke bijdrage.

Peugeot 206 CC

Door het vlakke koppelverloop is de motor zeer soepel en dat levert nog meer rijplezier dan deze auto per definitie al biedt, waarbij het brandstofverbruik beperkt blijft tot minder dan 5 liter/100 km. De vijfversnellingsbak laat zich door de kabelbediening soepel schakelen. De elektrohydraulische stuurbekrachtiging is zeer nauwkeurig en er is extra aandacht geschonken aan de geluiddemping van de motor.

Om de sportieve uitstraling nog meer te versterken zijn de uitvoeringen van de 206 CC HDiF voorzien van 16 inch lichtmetalen velgen en ESP. Naast het optionele, ingebouwde navigatiesysteem, is de 206 CC ook leverbaar met een 240 W HiFi-systeem dat JBL speciaal voor deze auto ontwikkelde. Het systeem heeft acht luidsprekers en een subwoofer.

Peugeot 206 CC

De 206 CC 1.6-16v HDiF wordt geleverd vanaf EUR 26.950. Dat is inclusief BTW en BPM en tevens met inbegrip van de (vanaf 1 juni) door de overheid verstrekte korting op de BPM van EUR 600, vanwege de geringe uitstoot van roetdeeltjes van dit model. Genoemde adviesprijs is inclusief ESP en 16 inch lichtmetalen velgen. De 1.6HDiF wordt ook geleverd als Griffe met standaard lederen bekleding, climate control met warmtewerende voorruit, regensensor met automatisch inschakelende dimlichten en vernismetaallak en komt daarmee op EUR 29.750.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!