13 mei 2005
 

Maybach Exelero

Studiemodel Maybach Exelero overgedragen aan Fulda Reifenwerke

13 mei 2005 | In het Berlijnse Tempodrom heeft Maybach voor het eerst de unieke Exelero getoond. Uniek, omdat deze tweezitter met 700 pk sterke V12-biturbomotor speciaal is gebouwd voor Fulda Reifenwerke. Deze bandenfabrikant zal de Exelero inzetten als referentiemodel voor een geheel nieuwe lijn van brede high-performance banden.
Maybach Exelero

De Exelero is een moderne interpretatie van Maybachs legendarische, gestroomlijnde auto uit de jaren dertig van de vorige eeuw. Deze was gebaseerd op de Maybach SW 38 en werd destijds ook door Fulda Reifenwerke ingezet voor bandentesten. Zo slaat de Exelero, die niet in serie zal worden gebouwd, een brug naar zijn historische voorganger.

Maybach Exelero

De Exelero, ontworpen en ontwikkeld door Maybach Manufaktur in samenwerking met de Hogeschool van Pforzheim past bij de individualiseringsstrategie van Maybach. Het door de prototypenspecialisten van Stola in Italie gebouwde studiemodel is de opperste expressie van wat de veeleisende clientele van het merk zich kan voorstellen op het gebied van individuele luxe-uitrusting. Tijdens eerste testen op de hoge-snelheidsbaan bij het Italiaanse Nardo behaalde de Exelero volgens officiele FIA-metingen een topsnelheid van 351,45 km/h.

Maybach Exelero Maybach Exelero
 
Websitewww.maybach.nl
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!