27 juli 2002
 

Ineas

verzekeraar bespaart tijd met internet en sms service

27 juli 2002 | Een van de meest gehoorde kritiekpunten op verzekeringsmaatschappijen is de lange duur en onduidelijke communicatie met de verzekerde rondom schademeldingen- en afhandeling. Verzekeraar Ineas maakt daar een einde aan met twee gereedschappen die iedereen tegenwoordig in huis heeft: internet en een mobiele telefoon.

Mensen met een woonverzekering of autoverzekering bij internetverzekeraar Ineas, kunnen aangeven of zij per SMS informatie willen over de afhandeling van eventuele schades. Als de klant een schade aanmeldt, wordt een schadedossier opgemaakt, dat via internet (uiteraard beveiligd) toegankelijk is voor de klant. Telkens als er informatie aan dit dossier wordt toegevoegd, krijgt de klant automatisch een SMS-bericht of e-mailbericht met de mededeling dat er nieuwe informatie in het dossier is opgenomen, alsmede het verzoek aan de klant om het dossier te bekijken en eventueel te reageren. Informatie die wordt toegevoegd kan betrekking hebben op een vraag aan de klant, commentaar van een reparateur, informatie over de uitbetaling van verzekerde bedragen, etc.

Met de SMS-functie is een verzekerde volgens Ineas altijd en overal -ook in het buitenland- in staat om direct het verloop van schademeldingen, herstelwerkzaamheden en meer te volgen. Daarmee kan volgens de verzekeraar een einde komen aan de voortdurende kritiek op verzekeringsmaatschappijen die te langzaam zouden werken en onduidelijk communiceren met hun klanten.

 
Websitewww.ineas.nl
Deel via