31 maart 2005
 

Carglass

Carglass introduceert Internet-aangiftecorner

31 maart 2005 | Gedupeerden van een (poging tot) auto-inbraak of vandalisme willen de schade aan de auto zo snel mogelijk laten herstellen en verhalen. Carglass heeft daar de oplossing voor: de Internet-aangiftecorner. Terwijl de Carglass monteur de ingeslagen ruit van de auto vervangt, kan men aangifte doen bij de aangiftezuil in het Carglass Service Center. Via de Internet-aangiftecorner in de wachtruimte logt men in op de site van de politie. De aangifte staat direct in het politiesysteem en de gedupeerde krijgt een kopie van de aangifte voor de verzekeraar toegestuurd per mail. Een tijdrovend bezoek aan het politiebureau is daarmee overbodig en de auto is snel weer klaar voor gebruik.

Helaas gebeurt het nog te vaak dat dieven een autoruit inslaan en er vandoor gaan met alle waardevolle spullen. Het kan overal gebeuren en na de inbraak begint de ellende pas ... Aangifte doen op het politiebureau is een vereiste van de verzekeringsmaatschappij, maar dat is vaak een tijdrovend karwei en het is niet altijd mogelijk om aangifte te doen op een tijdstip dat het uitkomt. Daarnaast is de bereidheid om aangifte te doen in de afgelopen jaren nog nooit zo laag geweest.

Voorheen was een politieagent ongeveer een uur bezig met het opnemen en verwerking van de aangifte. Dankzij de mogelijkheid van Internet aangifte is men nu nog enkele minuten bezig met een aangifte. Wanneer alle klanten van Carglass voor hun aangifte gebruik maken van de mogelijkheid via internet, heeft dit tot direct resultaat dat er 50 politieagenten meer ingezet kunnen worden op straat.

 
Websitewww.carglass.nl
Deel via