18 maart 2005
 

Progress

Progress software voorziet cybertaxi's van Internet-portal

18 maart 2005 | In Boston, Chicago en San Francisco rijden sinds kort cybertaxi's rond die voorzien zijn van breedband-internetfaciliteiten. Passagiers kunnen zittend op de achterbank op Internet surfen. De technologie hierachter is afkomstig van PeerDirect, een dochteronderneming van Progress Software.

Passagiers hebben toegang tot een volledig op de 'toeristen' ingericht programma waarmee men kan zien wat er zoal in de stad te beleven is. Vanaf de achterbank kunnen ook reserveringen gemaakt worden voor bijvoorbeeld restaurants en theaters. Bioscoopkaartjes kopen en de taxirit betalen met een credit- of debitcard is ook mogelijk. Verder kan de passagier real-time verkeersinformatie krijgen, noodoproepen plegen, politieberichten ontvangen, GPS-satellietgegevens, route-informatie en reclame- en overheidsmededelingen opvragen.

Progress

Door de prestaties van de interactieve taxiportals moet de passagier de indruk krijgen dat hij een rechtstreekse breedband-Internetverbinding heeft. Dat komt door de innovatieve datasynchronisatie en database-replicatietechnologie van 'PeerDirect', een divisie van Progress Software. De software werkt "op de achtergrond", om de impact van mobiele netwerken op de prestaties van de verbinding te beperken. Hierdoor ontstaat een razendsnelle toegang tot Internetpagina's, zelfs als er even geen verbinding beschikbaar is.

In september 2002 begon de New York City Taxi and Limousine Commission (TLC) met een testprogramma van een jaar om de service voor taxiklanten te verbeteren. Dit initiatief kreeg massaal bijval van het publiek want uit evaluaties en feedback van passagiers bleek dat men enthousiast was over deze interactieve service aan boord. De raad van commissarissen van TLC verleende vervolgens unaniem goedkeuring voor een 'standaard user interface' die in de meer dan 13.000 taxi's, die New York City Taxi rijk is, geinstalleerd konden worden.

Progress
 
Deel via